مخالفت شولتز با آتش بس فوری در غزه

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر اولاف شولتز، صدراعظم آلمان
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2023
اشتراک
صدراعظم آلمان روز یکشنبه گفت که درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری در نوار غزه را صحیح نمی‌داند، زیرا در این صورت جنبش حماس فرصت بازیابی قدرت را خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، اولاف شولتز در گفتگویی با روزنامه Heilbronner Stimme گفت:"فکر نمی‌کنم درخواست آتش‌بس فوری یا توقف طولانی درست نیست، زیرا در نهایت این بدان معناست که اسرائیل به حماس این امکان را می دهد تا آنها بتوانند موشک‌های جدید دریافت کنند و از آنها برای شلیک استفاده کنند. این نمی تواند قابل قبول باشد".
وی در عین حال از توقف های کوتاه بشردوستانه برای انتقال مجروحان و رساندن کمک ها به ساکنان نوار غزه حمایت کرد.
اسرائیل در 7 اکتبر مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از سوی نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، نیروهای این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 فرد را نیز به گروگان گرفتند. در اسرائیل بر اساس آخرین داده های دولتی حدود 1.2 هزار نفر کشته شدند که این رقم شامل غیرنظامیان، سربازان، شهروندان خارجی و کارگران می شود و همچنین گزارش شده است که بیش از 5 هزار نفر مجروح شده اند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیر آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را تحت کنترل خود درآورد و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد.
تعداد کشته شدگان حملات اسرائیل به نوار غزه از مرز 11 هزار نفر گذشت و بیش از 27.4 هزار نفر مجروح شدند. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس مواضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب آن را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد، با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی، در سال 1947 ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала