پاسخ معنادار رئیس جمهور ایران به امیر قطر

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور ایران در نشست سران سازمان همکاری شانگهای
رئیس جمهور ایران در نشست سران سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
اشتراک
رئیس جمهور ایران در پاسخ به امیر قطر که از او احوالپرسی کرد، گفت: "با اوضاع غزه حالی برای ما و امت اسلامی باقی نمانده است."
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی در حاشیه شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی با امیر قطر دیدار کرد.
رئیس جمهور ایران در پاسخ به امیر قطر که از او احوالپرسی کرد، گفت: "با اوضاع غزه حالی برای ما و امت اسلامی باقی نمانده است."

سید ابراهیم رئیسی پیش از عزیمت به عربستان سعودی و حضور در اجلاس سران کشورهای اسلامی اساس تشکیل این سازمان را حمایت از مردم مظلوم فلسطین دانست و گفت: این‌ نشست اضطراری با موضوع فلسطین است، ایران برای تشکیل این نشست اضطراری از یک ماه قبل درخواست داده بود که هر بار بنا به دلایلی این نشست تشکیل نمی‌شد.

رئیس جمهور ایران گفت: اگر جنایت هایی که امروز در غزه انجام می شود جنایت علیه بشریت نباشد، پس جنایت علیه بشریت چه مصداقی دارد؟ آمریکا در اظهارات خود اعلام می‌کند که می خواهد دامنه جنگ گسترش پیدا نکند و به ایران و برخی کشور ها هم پیغام داده اند ولی این حرف با عمل آمریکا همخوانی ندارد. ماشین جنگی در غزه در اختیار آمریکا است. آمریکا جلوی آتش بس در غزه را گرفته است و دامنه جنگ‌ را گسترش می دهد، چهره واقعی آمریکایی را باید دنیا بشناسد.
سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه این نشست مورد انتظار همه مردم، به ویژه امت اسلامی است، عنوان کرد: انتظار است سران کشور های اسلامی در موضوع فلسطین که مهمترین مسئله جهان است به یک تصمیم قاطع برسند و این تصمیم کاملا اجرایی و عملیاتی شود. این میدان، دیگر میدان سخن گفتن و اعلام موضع نیست باید میدان عمل است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала