شورای اروپا اسرائیل را به انزوا تهدید کرد

© Photo / Twitter / Charles Michelشورای اروپا
شورای اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2023
اشتراک
شورای اروپا: اسرائیل در صورت نقض قوانین بین المللی منزوی خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، شارل میشل، رئیس شورای اروپا، در شبکه تلویزیونی فرانس 2 گفت، اگر اسرائیل از نقض قوانین بین المللی در نوار غزه دست نکشد، خود را منزوی خواهد دید.
او گفت: "همه ما به اسرائیل توصیه می کنیم در اجرای دفاع خود به قوانین حقوق بین الملل پایبند باشد. اسرائیل علاقه ای به جدا شدن از جامعه بین المللی در مقطعی ندارد. بنابراین، برای اسرائیل مهم است که مراقب این قوانین باشد. ".
وی خاطرنشان کرد که محاصره کامل یک بخش با قوانین بین المللی مطابقت ندارد و حفاظت از غیرنظامیان باید تضمین شود.
میشل تاکید کرد که "اولویت مطلق" اتحادیه اروپا حل مناقشه فلسطین و اسرائیل از طریق راه حل دو کشوری است. وی خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا باید یک کنفرانس بین المللی در این زمینه برگزار کند.
او گفت: "من فکر می کنم لازم است از هفته های آینده برای سازماندهی یک کنفرانس بین المللی استفاده شود. اتحادیه اروپا می تواند و باید رهبری را برای فشار به راه حل دو کشوری، تهیه یک طرح مشخص، راه حل های مشخص که می تواند به عنوان مبنایی برای یک راه حل سازش عمل کند را به عهده بگیرد."
نیروهای اسرائیلی در غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2023
روسیه آماده است تا کسانی را که درخواست کمک کرده اند را از غزه خارج کند
اسرائیل در 7 اکتبر مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، جنگنده‌های این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و گروگان‌ها را نیز گرفتند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.4 هزار نفر از جمله 300 پرسنل نظامی کشته و بیش از 5 هزار نفر زخمی شدند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. در عرض چند روز، ارتش اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد و تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت را متوقف کرد.
به گفته وزارت بهداشت محلی، تعداد قربانیان نوار غزه از 7 هزار نفر گذشت و بیش از 18 هزار نفر مجروح شدند. با تشدید درگیری، حداقل 20 روس کشته شده اند، سه نفر گمان می رود گروگان باشند و چندین نفر دیگر ناپدید هستند. به گفته منابع مختلف، بیش از 200 اسرائیلی در اسارت حماس هستند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس مواضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب آن را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала