- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حضور تانک های "پرنده" منحصر به فرد روسی در جریان عملیات ویژه در اوکراین

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر حضور تانک های "پرنده" منحصر به فرد روسی در جریان عملیات ویژه در اوکراین
حضور تانک های پرنده منحصر به فرد روسی در جریان عملیات ویژه در اوکراین    - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2023
اشتراک
آناتولی ماتویچوک کارشناس نظامی و سرهنگ بازنشسته روس می گوید: تانک های روسی تی ـ 80 (T-80) و نوع مدرن آن با مارک T-80BVM ، که "پرنده " نامیده می شوند، در منطقه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین بی نظیر هستند.
به گزارش اسپوتنیک، این متخصص ارتشی در مورد منحصر به فرد بودن این ماشین های نظامی "پرنده" صحبت کرده و خاطرنشان کرد که تانک T-80 برای مدت طولانی فراموش شده بود.
ماتویچوک گفت:" این تانک برد حرکت نسبتاً کوتاهی به میزان حدود 250-300 کیلومتر دارد و به همین دلیل است که بسیاری از رهبران نظامی معتقد بودند که آینده خوبی ندارد. اما عملیات ویژه روسیه در اوکراین نشان داد که وجود آن لازم است: این تانک برای واحد شناسایی بسیار عالی و برای جنگ ضد تانک کاملاً ضروری است، زیرا دارای یک توپ ضد تانک 125 میلی متری است که یک موشک هدایت شونده را با برد تا هفت هزار متر شلیک می کند".
لهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2023
آسیب پذیری قدرتمندترین تانک آمریکایی در برابر تانک های روسی
به گفته این سرهنگ بازنشسته، تانک "پرنده" از این جهت که دارای موتور توربینی گازی است، منحصر به فرد است.
وی گفت: "تی ـ 80 به دو دلیل جالب است: وقتی تانک پیشروی می کند، به سختی می توانید صدای آن را بشنوید، زیرا تمام سر و صدای توربین به عقب برمی گردد. ثانیاً میزان مصرف مصرف روغن آن بسیار پایین و در عین حال مصرف سوخت آن بالا است. ضمنا تولید این تانک ارزانتر از مثلاً تولید همان تی 90 است و از نظر قدرت آتش و سازگاری با عملیات رزمی در خاک اوکراین غیر قابل جایگزینی است.
آناتولی ماتویچوک گفت این تانک از خاک، لجن و یخبندان نمی ترسد. زیرا خود موتوری که روی آن نصب می شود در هر آب و هوایی قابلیت راه اندازی را دارد. بنابراین تانک تی ـ 80 بسیار عالی است
علاوه بر این، ماتویچوک خاطرنشان کرد که تانک "پرنده" از نظر قدرت آتش و مانور پذیری نسبت به آبرامز آمریکایی برتری دارد.
پیش از این فرمانده تانک تی ـ 80 تایید کرده بود که این خودروی جنگی به لطف داشتن موتور گازی می تواند هنگام نزدیک شدن به دشمن نامرئی بماند. وی افزود که استفاده از این تانک به ویژه به عنوان یک توپخانه آسان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала