آسیب پذیری قدرتمندترین تانک آمریکایی در برابر تانک های روسی

© AP Photo / Mindaugas Kulbisلهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند
لهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2023
اشتراک
بیزینس اینسایدر می نویسد، امروزه تانک اصلی ارتش آمریکا، آبرامز، موفق ترین و همه کاره ترین انتخاب برای استفاده در جبهه نیست.
به گزارش اسپوتنیک، در این مقاله می آید، خودروی جنگی آمریکایی در برابر حملات پهپادها و اسلحه های 125 میلی متری تانک های T-90 روسی آسیب پذیر است؛ علاوه بر این، این تانک 70 تنی از نظر استراتژیک متحرک نیست.
این نشریه نتیجه می گیرد، آبرامز نه تنها مزیتی در میدان نبرد به ارمغان نمی آورد، بلکه می تواند به یک تهدید واقعی برای خدمه خود تبدیل شود.
مرکور در پایان اکتبر همچنین نوشت که آبرامز برای تئاتر عملیات نظامی اوکراین مناسب نیست. به ویژه به رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی هشدار داده شد که از جمله، پل های اوکراینی ممکن است به دلیل وزن زیاد از این مدل پشتیبانی نکنند. علاوه بر این، آبرامز مصرف سوخت بالایی دارد و در شرایط جنگی ممکن است مشکلاتی برای اطمینان از تامین ثابت وجود داشته باشد. نویسنده در پایان گفت: "علاوه بر این، خودروهای آمریکایی خیلی دیر به سربازان اوکراینی تحویل داده شدند و آنها دیگر نمی توانند به دلیل گل آلود بودن جاده ها و نزدیک شدن به زمستان، تأثیر قابل توجهی در جنگ داشته باشند".
اولین دسته آبرامز در پایان سپتامبر به اوکراین تحویل داده شد. بر اساس گزارش رسانه ها، به عنوان بخشی از این تحویل، نیروهای مسلح اوکراین باید 31 تانک دریافت کنند. اما همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، تمام تجهیزات غربی که به کیف منتقل شده اند به خوبی در آتش می سوزند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала