پنجمین سفر کمیته نظامی ناتو به گرجستان

© Sputnik / Denis Aslanovپنجمین سفر کمیته نظامی ناتو به گرجستان
پنجمین سفر کمیته نظامی ناتو به گرجستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2023
اشتراک
وزارت دفاع گرجستان از ورود کمیته نظامی ناتو برای پنجمین بار به این کشور خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع گرجستان، کمیته نظامی ناتو به ریاست فرمانده راب بائر پنجمین سفر دو روزه خود را به گرجستان انجام می دهد.
در این بیانیه آمده است: گرجستان برای پنجمین بار میزبان کمیته نظامی ناتو است. در این بازدید اعضای کمیته با پیشرفت رزمایش بین بخشی فرماندهی و ستادی "دیدگوری-2023" آشنا شده و جلسه عمومی کمیته نظامی برگزار خواهد کرد.
وزارت دفاع گرجستان در این پیام خاطرنشان می کند که سفر رسمی بالاترین نهاد نظامی اتحاد آتلانتیک شمالی به گرجستان بار دیگر حمایت بی دریغ ناتو از استقلال، حاکمیت، "تمامیت ارضی" و آرمان های یورو-آتلانتیک این کشور را تایید می کند.
در این بیانیه ذکر شد: رئیس کمیته نظامی فرمانده راب بائر مورد استقبال جوانشر بورچولادزه وزیر دفاع گرجستان قرار گرفت. در این دیدار دوجانبه که در وزارت دفاع برگزار شد، وضعیت امنیتی منطقه و چالش های موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت. محورهای اصلی گفت‌وگو، زمینه‌های اصلی همکاری با ائتلاف و چشم‌انداز تقویت همکاری‌ها بود.
مسکو در 26 اوت 2008، پس از تجاوز مسلحانه گرجستان به تسخینوالی، حاکمیت اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخت. رهبران روسیه بارها اعلام کرده اند که به رسمیت شناختن استقلال دو دولت خودمختار سابق گرجستان منعکس کننده واقعیت های موجود بوده و قابل بازنگری نیست. با این حال تفلیس از به رسمیت شناختن استقلال جمهوری ها خودداری می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала