گروه های شیعی عراق: ما به پایگاه آمریکا در سوریه حمله کردیم

© AP Photo / Afghan Ministry of Defense Press OfficeАмериканские военные опускают флаг США в лагере Anthonic, Афганистан
Американские военные опускают флаг США в лагере Anthonic, Афганистан - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2023
اشتراک
مقاومت اسلامی عراق مسئولیت بمباران پایگاه آمریکا در سوریه را بر عهده گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، "مقاومت اسلامی عراق" که دربرگیرنده گروه های مسلح شیعی این کشور می باشد مسئولیت بمباران پایگاه آمریکا در میدان گازی "کونیکو" در استان دیرالزور سوریه را بر عهده گرفت.
پیشتر منبعی به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده بود که پایگاه نظامی ایالات متحده در میدان گازی "کونیکو" با حمله راکتی مواجه شده و صدای انفجار از آن به گوش می رسد.

در اطلاعیه این تشکل آمده است: "جنگجویان "مقاومت اسلامی در عراق" به پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان گازی "کونیکو" در شمال دیرالزو حمله کردند".

پیشتر "مقاومت اسلامی عراق" اعلام کرده بود که با استفاده از پهپاد به پایگاه نظامی Green Village ایالات متحده در دیرالزور حمله کرده است.
حملات موشکی جدید به پایگاه های آمریکا در استان دیرالزور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2023
تعداد زخمی های آمریکا در حملات به پایگاه هایش در خاورمیانه مشخص شد
نظامیان آمریکایی 24 پایگاه و چهار مرکز را در خاک سوریه در اختیار دارند. پایگاه های آمریکایی در سوریه در هفته های اخیر به دفعات با حملاتی با استفاده از راکت و پهپاد مواجه شده اند.
نیروهای مسلح ایالات متحده بارها به شکل غیرقانونی بخشی از خاک سوریه در شرف و شمال شرق کشور در استان های دیرالزور، الحسکه و رقه را تحت کنترل خود دارند، جایی که بزرگترین میادین نفتی و گازی این کشور در آن قرار دارد. مقامات رسمی در دمشق بارها حضور نظامیان آمریکایی در خاک خود را اشغالگری و دزدی دولتی با هدف پوشش تاراج نفتی این کشور نامیده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала