"ووچیچ" در خصوص خطر تشدید درگیری ها در خاورمیانه هشدار داد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiرییس جمهور برگزیده صربستان مناسبات حسنه با روسیه را ادامه می دهد
رییس جمهور برگزیده صربستان مناسبات حسنه با روسیه را ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2023
اشتراک
رئیس‌جمهور صربستان گفت که انتظار دارد درگیری‌های نظامی در خاورمیانه به سطح یک جنگ جهانی افزایش یابد؛ به گفته او، نیروهای منطقه دیدند که اسرائیل آسیب‌پذیر است و منتظر فرصتی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ووچیچ شامگاه یکشنبه بر روی آنتن خبرگزاری تانژوگ گفت که درگیری در نوار غزه چنان احساساتی را در سراسر جهان به ویژه در میان مسلمانان و یهودیان برانگیخته است که تمام توجهات به آنجا معطوف شده و "کل نظم در حال نابودی است".
وی ادامه داد: "حتی اگر همه چیز متوقف شود و آتش بس امضا شود، همه نیروهای منطقه منتظر لحظه ای هستند که کمی قوی تر شوند. چون این بار دیدند که اسرائیل آسیب ناپذیر نیست. او سعی می کند مسائل را به گونه ای حل کند که به این زودی ها او را در معرض خطر قرار ندهد، که به نظر من بسیار دشوار است. و دیگران آسیب پذیری قدرتمندترین نیروی خاورمیانه را دیدند و من مطمئن هستم که این به این راحتی متوقف نخواهد شد".
وی ادامه داد:" مردم خواهند گفت که درگیری های منطقه ای زیادی وجود دارد، اما این دیگر یک جنگ جهانی نیست. اما ما در حال حاضر به این موضوع نزدیکتر شده ایم. این اتفاق افتاد و برخی در حال حاضر با جنگ جهانی اول و برخی با جنگ جهانی دوم مشابهت می‌کنند. با اولی و دومی تفاوت دارد اما شباهت های زیادی هم دارد. اگر درگیری منطقه‌ای دیگری رخ دهد، طرف‌های آن دوباره همان خواهند بود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала