زمین لرزه در نپال + فیلم

© Fotolia / Belishافزایش تعداد مصدومان زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران
افزایش تعداد مصدومان زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2023
اشتراک
حداقل 128 نفر در اثر زمین لرزه در نپال جان خود را از دست دادند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه مینت نوشت که مقامات رسمی نپال انتظار دارند که تعداد کشته ها افزایش یابد چون ارتباط با بسیاری از مناطق کوهستانی قطع شده است.
سخنگوی پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت که دست کم 100 نفر دیگر زخمی شده اند. پیش از این 69 مورد فوتی گزارش شده بود.
این زمین لرزه در مرز هند و نپال رخ داده است. بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری اروپا- مدیترانه، مرکز این زمین لرزه در 36 کیلومتری جنوب شرقی شهر جوملا با جمعیت حدود 9 هزار نفری نپال و در 166 کیلومتری شمال شرق شهر بحریچ هند که حدود 182 هزار نفر در آن زندگی می کنند در عمق 35 کیلومتری قرار داشته است.
لرزش زمین در پایتخت هند - دهلی نو نیز احساس شد.
پوشپا کمال داهال، نخست وزیر نپال، که با نام حزبی خود پراچاندا ("درنده"، "مهیب") شناخته می شود، به مناطق زلزله زده رفت. هیمالیا تایمز به نقل از مشاور وی گوویندا آچاریا این خبر را گزارش کرد.
پراچاندا با همراهی یک تیم نجات شامل پزشکان و پرسنل نظامی نپال به مناطق آسیب دیده رفت. همچنین انتظار می رود که آنها کمک های بشردوستانه و سایر تجهیزات ضروری را تحویل دهند. این نشریه مشخص نمی کند که نخست وزیر به کدام منطقه رفته است. بیشترین ویرانی ها و مرگ و میرها در مناطق جایارکوت و روکوم غربی همسایه آن ثبت شده است.
نارندرا مودی، نخست وزیر کشور همسایه هند، ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان این زلزله، اطمینان داد که دهلی آماده ارائه کمک های لازم به مقامات نپال برای از بین بردن عواقب این فاجعه است.
زمین لرزه ای در غرب نپال روز جمعه به وقوع پیوست که مرکز آن در منطقه جایارکوت در 36 کیلومتری جنوب شرقی شهر جوملا قرار داشت. سازمان زمین شناسی آمریکا بزرگی این زمین لرزه را 5.6 ریشتر و مرکز لرزه نگاری هند 6.4 ریشتر برآورد کرده است. در نتیجه این فاجعه، حداقل 128 نفر کشته و بیش از 150 نفر زخمی شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала