زلنسکی: مناقشه خاورمیانه توجه را به اوکراین کم می کند

© AP Photo / Matthias Schraderولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2023
اشتراک
ولادیمیر زلنسکی اعتراف کرد که درگیری در خاورمیانه توجه را به اوکراین کم می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بیان کرد که درگیری در خاورمیانه تمرکز رهبران جهان را به اوکراین کم می کند.
رئیس دولت اوکراین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: جنگ در خاورمیانه، این درگیری توجه به را اوکراین کم می کند. این از نتایج مشهود است. تصاویر ویدئویی از این مراسم در صفحه فیس بوک* رئیس جمهور اوکراین منتشر شد.
زلنسکی اعتراف کرد که کی یف پیش از این در موقعیتی قرار داشت که "تقریباً هیچ توجهی به اوکراین وجود نداشت." رئیس جمهور اوکراین ابراز امیدواری کرد که این اوضاع تغییر خواهد کرد.
مناقشه فلسطین و اسرائیل با منافع ارضی طرفین مرتبط است و برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه باقی مانده است.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала