ایران: گزارش نقض حقوق بشر آمریکا و انگلیس در سال 2023 را به زودی منتشر می کنیم

وزارت خارجه ایران
وزارت خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2023
اشتراک
وزارت خارجه ایران اعلام کرد که گزارش مربوط به نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس در سال 2023 را تهیه کرده و در روزهای آتی از آن رونمایی خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بخش روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای که به مناسبت 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در این کشور در سایت این نهاد منتشر نموده اعلام کرده است که گزارش مربوط به موارد نقض حقوق بشر توسط ایالات متحده آمریکا و بریتانیا را تدوین کرده و در روزهای آتی از آن رونمایی خواهد کرد.
دستگاه دیپلماسی ایران خاطرنشان کرده که این گزارش ها را در راستای قانون مصوب سال 1390 مجلس شورای اسلامی تدوین کرده است.

بخش دیپلماسی نهاد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در توضیح خود در خصوص این گزارش ها توضیح داده است: " گزارش مربوط به آمریکا، اهم مصادیق نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا در طول یک سال گذشته در دو بخش موارد نقض حقوق بشر در داخل کشور آمریکا و در حوزه بین المللی را در بر می‌گیرد".

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2023
گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه انگلیس
در خصوص دولت انگلستان نیز اعلام شده است که گزارش وزارت خارجه ایران به " گزارش‌های رسمی متعدد سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری وابسته به سازمان ملل و نیز منابع معتبر و در دسترس بین‌المللی ... در خصوص موارد نقض‌ حقوق بشر توسط دولت انگلیس در حوزه‌های مختلف از جمله زنان، مهاجران و نیز نژادپرستی نهادینه شده در نظام پادشاهی انگلیس در سال ۲۰۲۳ میلادی" اختصاص خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала