آغاز نشست وزرای خارجه عرب با آمریکا در اردن

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на столицу Иордании город Амман
Вид на столицу Иордании город Амман - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2023
اشتراک
نشست وزرای خارجه عرب با وزیر خارجه آمریکا در امان، پایتخت اردن آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک، نشست وزرای خارجه مصر، اردن، قطر، امارات و عربستان سعودی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بعدازظهر امروز ( شنبه) در امان آغاز شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المملکه، پیش از آغاز مذاکرات، ایمن الصفدی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه و امور مهاجران اردن با این دیپلمات آمریکایی گفت وگوی دوجانبه داشت.
روز جمعه، معاون نخست‌وزیر اردن به این شبکه تلویزیونی گفت که در دیدار با بلینکن، وزیران "موضع کشورهای عربی را که خواستار آتش‌بس فوری و ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به غزه است، دوباره تأیید خواهند کرد".
الصفدی تاکید کرد: پیامدهای درگیری و راه های حل مشکل و اقدامات لازم برای پایان دادن به وخامت اوضاع که امنیت کل منطقه را تهدید می کند، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
پیش از دیدار با وزیر خارجه آمریکا، سران وزارتخانه های خارجه کشورهای عربی یک نشست هماهنگی غیرعلنی در امان برگزار کردند که با حضور حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین برگزار شد. وزرای کشورهای عرب همچنین مورد استقبال ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن قرار گرفتند و وی بر لزوم تلاش مشترک اعراب برای ادامه گفتگو با جامعه بین المللی درباره حوادث خطرناک نوار غزه تاکید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала