واکنش وزارت خارجه روسیه درباره لغو تصویب معاهده منع جامع آزمایش هسته ای

© Sputnik / Vitaliy BelousovЗдание Министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2023
اشتراک
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه در نظر دارد تا به تعلیق آزمایش های هسته ای ادامه دهد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که علیرغم خروج از تصویب معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای، روسیه همچنان با تمام حقوق و تعهدات متعاقب آن، یکی از امضاکنندگان این معاهده است.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: روسیه با تمام حقوق و تعهدات متعاقب آن یکی از امضاکنندگان معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای است. ما به مشارکت در کار کمیسیون مقدماتی سازمان در مورد معاهده منع جامع آزمایش هسته ای ادامه می دهیم. ما قصد داریم به رعایت تعلیق آزمایش های هسته ای که بیش از 30 سال پیش معرفی شده بود، ادامه دهیم.
این وزارتخانه همچنین خاطرنشان کرد که انجام آزمایش‌های کامل آمریکا در سایت آزمایشی نوادا، مسکو را مجبور می‌کند تا به شیوه‌ای متقابل عمل کند.
Копия термоядерной Царь-бомбы в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2023
نگرانی شدید آمریکا از خروج روسیه از معاهده منع جامع آزمایش هسته ای
پیشتر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قانونی را برای لغو تصویب معاهده جامع آزمایش‌های هسته‌ای امضا کرد؛ سند مربوطه در وب‌سایت انتشارات رسمی قوانین حقوقی منتشر شده است.
قانون لغو تصویب معاهده منع جامع آزمایش هسته ای از طرف ویاچسلاو ولودین رئیس دومای ایالتی تهیه شد. این ابتکار ماده 1 قانون "تصویب معاهده جامع آزمایش هسته‌ای" را لغو می‌کند که در آن تصویب معاهده منع جامع آزمایش هسته ای پیشنهاد شده است و از طرف فدراسیون روسیه در نیویورک در 24 سپتامبر 1996 به امضا رسید.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قبلاً گفته بود که روسیه می‌تواند رفتاری متقابلی نسبت به ایالات متحده داشته باشد و دومای دولتی می‌تواند تصویب معاهده جامع آزمایش هسته‌ای را لغو کند. دیرتر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد که امتناع احتمالی روسیه از تصویب معاهده جامع آزمایش هسته‌ای به معنای قصد انجام آزمایش‌های هسته‌ای نیست.
معاهده منع جامع آزمایش هسته ای در سال 1996 به امضا رسید. با این حال، تعدادی از کشورها، از جمله ایالات متحده، برخلاف روسیه که در سال 2000 این قانون را تصویب کرد، هنوز آن را تصویب نکرده اند. در عین حال، کشورهایی که دارای تسلیحات هسته‌ای هستند، داوطلبانه تعهد کرده‌اند که چنین آزمایش‌هایی را انجام ندهند. در ماه مارس، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، سرگئی ریابکوف خاطرنشان کرد که وضعیت پیرامون معاهده منع جامع آزمایش هسته ای به دلیل اقدامات ایالات متحده باعث نگرانی فزاینده شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала