مجلس نمایندگان کنگره آمریکا لایحه کمک به اسرائیل را بدون ذکر اوکراین تصویب کرد

© iStock.com / Toshe_Oکاخ کنگره آمریکا
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2023
اشتراک
نتایج رای گیری نشان می دهد که مجلس نمایندگان کنگره آمریکا که تحت کنترل جمهوری خواهان است، لایحه جداگانه ای را برای تخصیص حدود 14.3 میلیارد دلار کمک به اسرائیل تصویب کرد که در آن به اوکراین اشاره ای نشده است.
به گزارش اسپوتنیک، این طرح با حمایت 226 نفر از اعضای مجلس نمایندگان و 196 رای مخالف تصویب شد.
این ابتکار در شرایط اظهارات تند چاک شومر، رهبر دموکرات های سنا، در مجلس نمایندگان کنگره، جایی که جمهوری خواهان اکثریت را دارند، مورد حمایت قرار گرفت. وی چند ساعت قبل از این گفته بود که مجلس سنا تحت کنترل حزب او این لایحه را بررسی نخواهد کرد، زیرا این لایحه حاوی بند در مورد تخصیص کمک به اوکراین نیست و در عوض ابتکار دو حزبی خود را ارائه خواهد کرد.
کاخ سفید هفته گذشته درخواست خود را برای تخصیص بودجه اضافی در سال مالی 2024 که از اول اکتبر آغاز شد، به کنگره ارسال کرد. این شامل تخصیص اعتبارات برای اسرائیل و اوکراین و همچنین سرمایه گذاری در منطقه هند و اقیانوس آرام، کمک های بشردوستانه و اقدامات امنیتی مرزی بود. در مجموع، دولت جو بایدن انتظار دارد برای این نیازها حدود 106 میلیارد دلار دریافت کند.
آمریکا قصد دارد سامانه های ضد پهپاد به اوکراین تحویل دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2023
اعلام بسته جدید کمک های نظامی آمریکا برای اوکراین در روز جمعه
اما مایک جانسون، رئیس جدید مجلس نمایندگان، قبلاً به صراحت گفته بود که درخواست کمک به اوکراین و اسرائیل باید جداگانه بررسی شود. در این شرایط، چند نماینده برجسته جمهوری‌خواه در هر دو مجلس کنگره اخیراً بارها علیه ادامه تأمین مالی کی یف صحبت کرده‌اند.
کاخ سفید با لایحه جمهوری خواهان در شکل فعلی آن به شدت مخالف است. دفتر بودجه دولت بایدن دیروز اعلام کرد، پذیرش چنین ابتکاری، پیامی وحشتناک به روسیه و سایر نقاط جهان در مورد عزم واشنگتن ارسال می کند و نشانه ای از "شکست در حمایت از اوکراین" خواهد بود. کاخ سفید تهدید کرده در صورت تصویب چنین لایحه ای در کنگره، آن را وتو خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала