سفر محمود عباس به روسیه به درخواست فلسطین به تعویق افتاد

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر محمد عباس رئیس جمهور فلسطین
محمد عباس رئیس جمهور فلسطین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه : سفر عباس به روسیه که برای 15 نوامبر برنامه ریزی شده بود به درخواست فلسطین به تعویق افتاد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که سفر محمود عباس رهبر فلسطین به مسکو که برای اواسط نوامبر برنامه ریزی شده بود، به تعویق افتاده است.
وی گفت: آنچه برای 15 نوامبر برنامه ریزی شده بود، به درخواست رهبری فلسطین به تعویق افتاد.

به گفته بوگدانوف، طرف فلسطینی به وضعیت دشوار منطقه اشاره کرد که در نتیجه عباس نمی تواند آن را ترک کند. وی تاکید کرد که مسکو این شرایط را درک می کند.

پیش از این ریاض المالکی وزیر امور خارجه فلسطین گزارش داده بود که عباس انتظار دارد تا پایان سال جاری میلادی به روسیه سفر کند. وی در عین حال خاطرنشان کرد که خودش قصد دارد به زودی برای مذاکره با وزیر امور خارجه سرگئی لاوروف به مسکو برود.
رئیس وزارت امور خارجه روسیه پیشتر بر لزوم توقف فوری خونریزی بین اسرائیل و فلسطین تاکید کرده و از طرفین خواسته بود تا خصومت ها را متوقف کنند. وی افزود: مسکو به امنیت هر دو کشور علاقه مند است، در حالی که واشنگتن تلاش می کند میانجیگری در این مناقشه را در انحصار خود درآورد و گفت وگو را از اجرای تصمیمات سازمان ملل و ایجاد کشور فلسطینی منحرف کند.
محمود عباس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
گزارش و تحلیل
دام جدید آمریکا و اسرائیل برای محمود عباس
دور جدیدی از رویارویی پس از حمله موشکی بی سابقه اسرائیل از نوار غزه در صبح روز 7 اکتبر آغاز شد. پس از گلوله باران گسترده، جنگجویان حماس وارد مناطق مرزی در جنوب کشور یهودی شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و گروگان ها را نیز گرفتند. شاخه نظامی جنبش، گردان های القسام، عملیات سیل الاقصی را اعلام کرد.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در نوار غزه آغاز کردند. طی چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز را به دست گرفت و حملات هوایی علیه اهداف از جمله غیرنظامیان در محاصره را آغاز کرد. علاوه بر این، اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام کرد و تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت را به حالت تعلیق درآود.
تعداد قربانیان نوار غزه از 8.8 هزار نفر گذشت و بیش از 22 هزار زخمی شدند. بیش از 1.4 هزار نفر از جمله 20 روس در اسرائیل جان باختند. علاوه بر این، بر اساس برآوردهای مختلف، ممکن است حدود 240 نفر در اسارت حماس باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала