- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

کشف بقایای پهپاد در نزدیکی نیروگاه هسته ای کورسک روسیه

© Sputnik / Максим Блинов /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه اتمی واقع در استان کورسک روسیه
نیروگاه اتمی واقع در استان کورسک روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2023
اشتراک
سوخت مصرف شده هسته ای برای چندین سال به شدت رادیواکتیو باقی می ماند.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان "روس انرگو اتم" روسیه اطلاع داد که بقایای یک پهپاد که قبلا به این ایستگاه حمله کرده بود، در خارج از محیط نیروگاه هسته ای کورسک، کشف شد. هیچ حمله جدیدی ثبت نشده است، نیروگاه هسته ای به طور عادی کار می کند
در گزارش مربوطه آمده است:"واحدهای برق 2، 3، 4 با ظرفیت تعیین شده بر اساس برنامه اصلی کار می کنند. واحد انرژی N1 در حال کار بدون تولید است. پس‌زمینه تشعشعات در قلمرو نیروگاه هسته‌ای کورسک در محدوده میزان طبیعی است".
روز 26 اکتبر، وزارت دفاع از رهگیری سه پهپاد نیروهای مسلح اوکراین در منطقه کورسک خبر داد. گزارش شد که آن ها در نزدیکی روستای کورچاتوف، جایی که نیروگاه در آنجا قرار دارد، مورد هدف قرار گرفتند. این حمله بعدا توسط سرویس مطبوعاتی نیروگاه اتمی تایید شد که افزود سه پهپاد رهگیری و سرنگون شدند.
دهمین جلسه شورای اقتصاد به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2023
۳ هزار مگاوات نیروگاه بادی در ایران احداث می شود
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه گفت: نیروهای مسلح اوکراین 26 اکتبر با سه پهپاد به نیروگاه هسته ای کورسک حمله کردند که در نتیجه "دیوارهای انبار زباله های هسته ای" آسیب دید. دو پهپاد دیگر بر روی مجتمع اداری ایستگاه سقوط کردند".
سوخت مصرف شده برای چندین سال به شدت رادیواکتیو باقی می ماند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حمله پهپادی به منطقه نیروگاه هسته‌ای کورسک آگاه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала