گزارش و تحلیل

"ساعت روز قیامت": 90 ثانیه تا فاجعه هسته ای

© Depositphotos.com / Vicnt28153D визуализация взрыва ядерной бомбы над городом
3D визуализация взрыва ядерной бомбы над городом - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2023
اشتراک
جنگ غزه، اوکراین و "ظهر ثابت قدم"، به گفته دانشمندان اتمی، ما به پایان جهان نزدیک می شویم.
اسپوتنیک به نقل از "الخلیج" امارات می نویسد: تشدید مناقشه در اوکراین و عدم امکان حل و فصل سیاسی آن، نگرانی بسیاری از کشورهای جهان را به این خاطر برانگیخته که جنگ هسته‌ای نزدیک است. با توجه به اینکه جنگ در خاورمیانه جریان دارد و غرب به دلیل خطر رویارویی های گسترده تر از جنگ غزه، نیروهای نظامی خود را در دریای مدیترانه متمرکز می کند، می توان گفت که هیچ کس از درگیری های مسلحانه مصون نیست.
17 اکتبر، ناتو رزمایش بازدارندگی هسته ای "ظهر ثابت قدم" را آغاز کرد. 14 کشور و حدود 60 هواپیما از انواع مختلف، از جمله بمب افکن های دوربرد ایالات متحده بی-52 قادر به حمل کلاهک های هسته ای، هواپیماهای شناسایی و قابلیت های سوخت گیری در این رزمایش مشارکت داشتند. این رزمایش در حریم هوایی بلژیک و همچنین در بریتانیا و دریای شمال انجام می شود. ائتلاف آتلانتیک شمالی اعلام کرد که هدف این رزمایش حفظ اثربخشی بازدارندگی هسته‌ای آن است.
تمرینات نیروهای واحد قطب شمال ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2023
اعلامیه غیرمنتظره ناتو در باره روسیه
25 اکتبر، روسیه قدرت اتمی خود را در رزمایش بازدارندگی استراتژیک به نمایش گذاشت. موشک‌های بالستیک و کروز به فرمان فرمانده کل قوا، ولادیمیر پوتین پرتاب شد. این امر اهمیت رزمایش زمینی، دریایی، هوافضا و نیروهای بازدارنده هسته‌ای را نشان داد. موشک های بالستیک قاره پیما "یارس" و "سینوا" از زیردریایی موشک هسته ای "تولا" از دریای بارنتز پرتاب شدند. دو هواپیمای موشک انداز راهبردی دوربرد "تو-95 ام اس" نیز در این رزمایش شرکت داشتند. شایان ذکر است که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، این رزمایش را آموزشی برای انجام یک حمله هسته ای گسترده توسط نیروهای تهاجمی استراتژیک در پاسخ به حمله هسته ای دشمن توصیف کرد.
این رزمایش با اعلام خروج روسیه از پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای سال 1996 که به امضای 187 کشور رسیده، همزمان بود. آمریکا این سند را تصویب کرده، اما امضا نکرد و برخی کشورها مانند هند، پاکستان و اسرائیل از پذیرش آن خودداری کردند.
ایالات متحده همچنین به طور یکجانبه خروج خود از پیمان موشک های ضد بالستیک و پیمان منع موشک های هسته ای میان برد را اعلام کرد. یعنی جهان پوشش قانونی برای جلوگیری از جنگ هسته ای را از دست داده است.
شایگو : محدوده ی آزاد از داعش در سوریه ۲.۵ برابر بیشتر شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه از سلاح اتمی در اوکراین استفاده نخواهد کرد
علاوه بر این، همه کشورهای دارای سلاح هسته ای در حال مدرن سازی و توسعه زرادخانه های خود هستند و میلیاردها دلار برای این کار تخصیص می دهند.
"گزینه هسته ای" دیگر منتفی نیست. این کار به یک احتمال هشداردهنده تبدیل شده است، گویی که جهان تنها یک قدم از توسل به سلاح های هسته ای فاصله دارد.
"ساعت روز قیامت" اکنون 90 ثانیه را نشان می دهد، به این معنی که به گفته دانشمندان هسته ای، ما به آخرالزمان نزدیک می شویم. اما آیا ما نزدیک شدن جنگ هسته ای را احساس می کنیم؟ یا کسانی که دستشان را روی دکمه‌های هسته‌ای نگه می‌دارند صدای تیک تیک این ساعت وحشتناک را خفه می‌کنند؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала