مصر ده ها تانک و خودرو زرهی در مرز با نوار غزه مستقر کرد

© Sputnik / Андрей Стенин /  مراجعه به بانک تصاویر گذرگاه رفح- مرز فلسطین و مصر
گذرگاه رفح- مرز فلسطین و مصر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2023
اشتراک
نشریه اسرائیلی می نویسد، مصر ده ها تانک و خودروی زرهی را در نزدیکی ایست بازرسی رفح در مرز با نوار غزه مستقر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز اسرائیل خبر داد:" مصر تانک ها و خودروهای زرهی را در نزدیکی گذرگاه رفح به غزه مستقر کرده است".
به گفته این نشریه، "ده ها خودرو" در نزدیکی مرز وجود دارد. اضافه می شود که قرار دادن تجهیزات سنگین در این ایست بازرسی به دلیل ترس قاهره از هجوم احتمالی ده ها هزار پناهنده است.
رفح تنها گذرگاه مرزی مصر و نوار غزه است. پیشتر آسوشیتدپرس به نقل از دفتر نخست وزیر اسرائیل گزارش داده بود که مقامات اسرائیلی وجود یک طرح اطلاعاتی برای اسکان 2.3 میلیون نفر از ساکنان فلسطین در شبه جزیره سینا را به یک کشور همسایه به رسمیت شناختند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مربوط به منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و جنگ در خاورمیانه باقی مانده است. با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، سازمان ملل متحد ایجاد دو کشور - فلسطین و اسرائیل را تعیین کرد، اما تنها دومی تشکیل شد.
دور جدیدی از رویارویی پس از حمله موشکی بی سابقه اسرائیل از سوی نوار غزه در صبح روز 7 اکتبر آغاز شد. پس از راکت باران گسترده، نیروهای حماس وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و افرادی را به گروگان گرفتند. شاخه نظامی جنبش، گردان های القسام، این عملیات را طوفان الاقصی نامگذاری کرد.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیر آهنین را در نوار غزه آغاز کردند. طی چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز را به دست گرفت و حملات هوایی علیه اهداف، از جمله غیرنظامیان، در محاصره را آغاز کرد. علاوه بر این، اسرائیل با اعلام محاصره کامل غزه، عرضه آب، غذا، برق، دارو و سوخت را به حالت تعلیق درآورد.
تعداد قربانیان در نوار غزه از مرز 8.5 هزار نفر گذشت و بیش از 21 هزار نفر مجروح شدند. به گفته سازمان ملل، در طول سه هفته درگیری در این منطقه، حدود 3450 کودک کشته شدند و 940 کودک دیگر همچنان مفقود هستند. بیش از 1.4 هزار نفر از جمله 20 روس در اسرائیل جان باختند. علاوه بر این، بر اساس برآوردهای مختلف، ممکن است حدود 240 نفر در اسارت حماس باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала