مشارکت هوش مصنوعی و برق در ایران

© Photo / Pixabay / Gerd Altmannهوش مصنوعی
هوش مصنوعی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2023
اشتراک
این روزها بحث هوش مصنوعی و استفاده از آن یکی از داغ‌ترین موضوع‌ها در همه محافل و مجالس شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، صنعت برق ایران یکی صنایعی است که ورود هوش مصنوعی به آن می‌تواند آثار مثبت زیادی به همراه داشته باشد. براین‌اساس، شرکت مدیریت شبکه برق ایران به‌عنوان بازوی اصلی صنعت برق در فکر آن است با برگزاری نشستی به موضوع هوش مصنوعی ورود کند.
طبق اعلام شرکت مدیریت شبکه برق، نخستین نشست مشترک مجمع قدرت بخش ایران IEEE و شرکت مدیریت شبکه برق ایران در ۱۷ آبان‌ماه سال جاری با موضوع "کاربرد هوش مصنوعی در سیستم قدرت مدرن" برگزار خواهد شد.
شرکت مدیریت شبکه برق ایران به‌منظور کاهش فاصله و نزدیک‌ کردن دیدگاه‌های صنعت و دانشگاه، اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری سلسله رویدادهای "مرز دانش" کرده است.
اقدام‌های اجرایی این مجموعه‌رویدادها با اهدافی همچون شناسایی چالش‌ها و نوآوری‌ها در صنعت برق، مرز دانش در موضوع مربوط، شناسایی نقطه فعلی دانشگاه‌های کشور، دنیا و همچنین شناسایی نقطه فعلی صنعت برق کشور و دنیا در موضوع مربوط است که از اسفندماه سال ۱۴۰۱ کلید خورد و مقرر شد هر جلسه از این رویداد به‌صورت نیمروز، حضوری/مجازی و در بازه‌های ۲ یا سه‌ماهه برگزار شود.
آمریکا صادرات تراشه های Nvidia و AMD به خاورمیانه را محدود می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2023
آمریکا صادرات تراشه های هوش مصنوعی به خاورمیانه را محدود می کند
اردشیر مذکوری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر امنیت شبکه شرکت مدیریت شبکه برق ایران درباره موضوع‌های پیشنهادی برای نشست‌های مختلف این رویداد گفت: "کاربرد هوش مصنوعی در سیستم قدرت مدرن" ، "مدیریت مصرف در سیستم قدرت" ، "امنیت سایبری در شبکه‌های برق" ، "برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر" ، "شبکه هوشمند برق و اینترنت اشیا" ، "استفاده از ذخیره‌سازها در شبکه برق"، "برنامه‌ریزی و اقتصاد انرژی" ، "خودروهای برقی و چالش‌های آن در صنعت برق" و "بهره‌برداری در شرایط حدی" از جمله موضوع‌های پیشنهادی برای نشست‌های مختلف این رویداد است".
وی ادامه‌داد: "در نهایت با همراهی‌های مدیرعامل شرکت در تیرماه ۱۴۰۲ و تعیین شورای سیاست‌گذاری و علمی این رویداد، همکاری‌های مشترک دو مجموعه به طور رسمی آغاز و کمیته اجرایی رویداد متشکل از اعضای دانشگاهی و صنعتی تشکیل شد و پس از جلسات فشرده هماهنگی اقدام‌ها و برنامه‌های رویدادها تا پایان سال شامل موارد ذیل نهایی شد".
موسسه علمی IEEE از موسسه های مهم استاندارد سازی در جهان و یکی از پیشگامان توسعه استانداردهای بین المللی است که زیربنای بسیاری از موضوع ها همچون مخابرات، فناوری اطلاعات، نانو فناوری، مهندسی پزشکی،حمل و نقل و تولید برق است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала