امیرعبداللهیان: به دلیل اقدامات اسرائیل شاهد تشدید درگیری ها در منطقه هستیم

امیرعبداللهیان
امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در دیدار با امیر قطر تاکید کرد: "در نتیجه استمرار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و محاصره کامل غزه، به تدریج شاهد افزایش عکس العمل‌ها و تشدید و توسعه دامنه درگیری‌ها در منطقه هستیم".
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران امروز با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به گفتگوی تلفنی اخیر رئیس جمهور ایران با امیر قطر و تبادل نظر انجام شده در خصوص تحولات فلسطین، از اهتمام و نقش حمایتی قطر از ملت فلسطین تشکر و قدردانی کرد.
امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر قدرت مقاومت در ایستادگی و مبارزه مقتدرانه علیه ارتش اسرائیل، وضعیت انسانی در نوار غزه را اسفناک دانست و نسبت به پیامدهای غیرقابل پیش بینی جنایات جنگی اسرائیلی ها که با حمایت دولت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی انجام می‌شود، هشدار داد.
وزیر امور خارجه ایران انعکاس پیام قوی از سوی جهان اسلام به اسرائیل و حامیان آن را مهم دانست و افزود: "لازم است موضع مشترک و منسجم کشوهای اسلامی در حمایت از ملت فلسطین، در حوزه عملی و اجرایی نیز بطور مؤثر به فعلیت رسیده و کشورهای اسلامی از تمام توان خود برای پایان دادن جنایت جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و رفع محاصره انسانی نوار غزه استفاده نمایند".
وی افزود: "در نتیجه استمرار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و محاصره کامل غزه، به تدریج شاهد افزایش عکس العمل‌ها و تشدید و توسعه دامنه درگیری‌ها در منطقه هستیم و طبیعی است که گروه‌ها و جریان‌های مقاومت در مقابل این همه جنایت و نیز حمایت تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی ساکت نخواهند ماند و آن‌ها منتظر توصیه کسی نمی‌مانند، فلذا لازم است از آخرین فرصت‌های سیاسی برای توقف جنگ استفاده کنیم و چنانچه اوضاع از کنترل خارج شود، هیچ طرفی از پیامدهای آن در امان نخواهد بود".
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز ضمن ابلاغ سلام خود به رهبری و رئیس جمهور ایران، به گفتگوهای خوب و مهم اخیر خود با آیت‌الله رئیسی در خصوص تحولات فلسطین اشاره کرد و ضمن اظهار خرسندی از این دیدار، مشورت‌ها میان دو کشور ایران و قطر را مهم دانست و افزود: "این مشورت‌ها در چارچوب منافع دو کشور و مصالح کشورها و ملت‌های منطقه از جمله در حمایت از ملت مظلوم فلسطین ادامه خواهد یافت".
امیر قطر اقدامات اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی در غزه را از منظر همه ملت‌های جهان غیرقابل قبول و غیرقابل تحمل دانست و تظاهرات ضداسراییلی گسترده مردمی در کشورهای مختلف جهان از جمله در آمریکا را نشانه انزجار جهانی از این اقدامات دانست.
وی افزود: "قطر به تلاش‌های خود به منظور پایان بخشیدن به حملات جاری اسرائیل علیه غزه و پایان بخشیدن به جنگ ادامه خواهد داد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала