گفتگوی وزیران خارجه ایران و عربستان در خصوص تحولات فلسطین

وزرای خارجه ایران و عربستان
وزرای خارجه ایران و عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2023
اشتراک
روسای دستگاه سیاست خارجه ایران و عربستان در خصوص آخرین تحولات در فلسطین و شرایط در نوار غزه به صورت تلفنی رایزنی کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین امیر عبداللهیان و فیصل بن فرحان وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی روز یکشنبه در گفتگویی تلفنی آخرین تحولات در درگیری های فلسطین و اسرائیل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
وزارت امور خارجه عربستان تاکید کرده است که طرفین در این گفتگو توقف فوری جنگ و محافظت از شهروندان بیگناه فلسطینی موضوع اصلی گفتگوی طرفین بوده است.

وزیر خارجه ایران در این گفتگو تاکید کرد: " سکوت برخی کشورها و همراهی آمریکا در برابر تهاجم وحشیانه و نسل‌کشی رژیم اسرائیل، عامل تشجیع (تشویق) این رژیم آپارتاید برای تشدید حملات علیه غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری شده است".

این دیپلمات همچنین بر ضرورت اقدام فوری و قاطع جامعه بین الملل و در راس آن شورای امنیت سازمان ملل متحد برای دفاع مردم بیگناه فلسطینی تاکید نمود.
وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2023
وزارت خارجه ایران از تلاش برای کشاندن تهران به درگیری در اسرائیل خبر داد
امیرعبداللهیان با اشاره به سیاست تهران در دفاع از مقاومت مردم فلسطین خاطرنشان کرده است: " جمهوری اسلامی ایران حمایت مستمر از مبارزات رهایی‌ بخش و مقاومت مردم فلسطین با هدف تحقق کامل حقوق انسانی آن‌ها را در زمره اصول اساسی سیاست خارجی خود قرار داده است".

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرده است: " در صورت تداوم وضع کنونی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، هرگونه احتمالی مبنی بر گسترش دامنه جنگ و گشودن جبهه‌های جدید در منطقه علیه رژیم اسرائیل متصور است".

وی همچنین از حمایت تهران از هرگونه راه حل سیاسی که موجب توقف فوری جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در غزه، ارسال کمک‌های مستمر انسان‌دوستانه و مقابله با کوچ اجباری مردم غزه است حمایت می‌کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала