اسرائیل سفیر روسیه را به دلیل "سفر هیئت حماس به مسکو" احضار کرد

© Photo / Almog/Public domain Здание МИДа Израиля в Иерусалиме
Здание МИДа Израиля в Иерусалиме - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2023
اشتراک
وزارت خارجه اسرائیل، آناتولی ویکتوروف سفیر روسیه در اسرائیل را احضار کرد تا اعتراض خود را در رابطه با سفر هیئت حماس به مسکو اعلام کند.
به گزارش اسپوتنیک، یک هیئت حماس به رهبری ابومرزوق، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش، در 26 اکتبر از مسکو بازدید کرد.
"آناتولی ویکتوروف" سفیر روسیه در اسرائیل صبح امروز برای اعتراض در رابطه با سفر هیئت حماس به مسکو به وزارت خارجه اسرائیل در اورشلیم احضار شد. در بیانیه وزارت خارجه اسرائیل آمده است که "این کشور به طور جدی عدم محکومیت صریح و روشن سازمان تروریستی حماس توسط مسکو و همچنین اقدامات روسیه در سازمان های بین المللی" را بررسی می کند.
وزارت خارجه اسرائیل گفت: "میزبانی از رهبران حماس که مستقیماً مسئول حمله خونین تروریستی 7 اکتبر، گروگان گیری و کشتار بیش از 1400 اسرائیلی هستند، این تصور را ایجاد می کند که تروریسم علیه اسرائیلی ها مشروعیت می یابد".
پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که در 7 اکتبر "یک حمله تروریستی کاملا غیرقابل قبول علیه اسرائیل انجام شد" اما برنامه های اعلام شده اسرائیل برای نابودی حماس بدون نابودی غزه و اکثریت جمعیت غیرنظامی قابل اجرا نیست. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت که روسیه به طور مستقیم آنچه تروریسم بین‌المللی است را تجربه کرده است، اما تأکید کرد که مبارزه با تروریسم نمی‌تواند بر اساس اصل بدنام مسئولیت جمعی انجام شود، زمانی که افراد مسن، زنان، کودکان و تمام خانواده ها نیز می‌میرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала