لاوروف: احتمال دارد درگیری ها به یک جنگ بزرگ تبدیل شود

© МИД РФ /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف وزیر خارجه روسیه
لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
اشتراک
لاوروف: هر یک از درگیری های کنونی در اوراسیا می تواند به یک جنگ بزرگ تبدیل شود
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: هر یک از درگیری هایی که در حال حاضر در قاره اوراسیا شعله ور شده است می تواند به یک جنگ بزرگ تبدیل شود.
وزیر امور خارجه روسيه گفت: من معتقدم که همه این درگیری ها به نوع خود خطرناک هستند، هر یک از آنها می تواند منجر به یک جنگ بزرگ شود. به خصوص، البته منظورم اتفاقاتی است که در خاورمیانه می افتد. چندین مورد وجود دارد که داغ ترین نقاط آنجا: سوريه، يمن، ليبي که همه اينها به قاره آفريقا سرازير مي شود.
وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد که زمانی که لیبی ویران شد، جریان های عظیمی از مهاجران غیرقانونی از طریق این کشور که دولت خود را از دست داده بود به شمال، به اروپا سرازیر شد و شبه نظامیانی که معمر قذافی را سرنگون کردند، به ویژه از اروپا استفاده کردند وتوسط سلاح های فرانسوی شروع به تهدید کردند و هنوز هم تعداد زیادی از کشورهای آفریقایی را به اقدامات تروریستی تهدید می کنند.
در عین حال، لاوروف تصریح کرد، موضوع فلسطین اخیراً بسیار حاد شده است. وی یادآور شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به صراحت گفته است که مسکو قاطعانه هیچ گونه اقدام تروریستی را نمی پذیرد و آن را محکوم می کند.
اوضاع در نوارغزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
گزارش و تحلیل
تلاش روسیه برای حل بحران غزه از راه صحیح آن
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: "اما در حالی که تروریسم را محکوم می کنیم، با این ایده که تروریسم را می توان با نقض هنجارهای حقوق بشردوستانه بین المللی، از جمله استفاده بی رویه از زور علیه اشیایی که جمعیت غیرنظامی در آن ها قرار دارند، از گروگان گیری و اقداماتی که در قوانین بین المللی بشردوستانه نمی گنجد به شدت با آنها مخالفیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала