نخست وزیر مجارستان: اتحادیه اروپا جرات اعتراف به شکست اوکراین در میدان جنگ را ندارد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2023
اشتراک
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در مصاحبه با رادیو کوسوت (Kossuth) گفت: برای کارشناسان نظامی آشکار است که اوکراین نمی تواند در میدان نبرد پیروز شود، فقط سیاستمداران غربی جرات اعتراف به این موضوع را ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، این سیاستمدار گفت: "کاملاً بدیهی است که این کار به نتیجه نمی رسد، اوکراینی ها در جبهه پیروز نخواهند شد. همه کارشناسان نظامی صحبت می کنند و می نویسند، اما سیاستمداران جرات ندارند بگویند که استراتژی بدی را انتخاب کرده اند."
به گفته وی، در آغاز درگیری، غرب دیدگاه خود را نسبت به پیشرفت رویدادها برای کی یف ترسیم کرد: "شما می جنگید، خون می ریزید - افراد زیادی کشته شدند، تلفات اوکراین بسیار زیاد است - و ما به شما پول می دهیم و ابزار نظامی." به عقیده اوربان، پیروزی نیروهای مسلح اوکراین، از نظر سیاستمداران اروپایی سناریویی واقع بینانه به نظر می رسید و تا زمانی که چنین بود، آنها می توانستند قول تامین مالی بدهند. با این حال، اکنون پیروزی نظامی برای نخست وزیر مجارستان دست نیافتنی به نظر می رسد.
سربازان اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ارتش اوکراین در استان زاپاروژیه فاقد ذخایر پرسنل تازه نفس است
وی افزود: "روس‌ها در جبهه شکست نخواهند خورد" و نمی‌توان درباره "برکناری رئیس‌جمهور روسیه که در ابتدا بخشی از استراتژی غرب بود" صحبت کرد.
دیروز، بالاس اوربان، مشاور سیاسی اوربان اطلاع داد که بوداپست در نشست روز گذشته اتحادیه اروپا پیشنهاد برگزاری "بحث های استراتژیک" در مورد استراتژی جدیدی را ارائه کرد که مبتنی بر یافتن راه های صلح آمیز برای حل بحران اوکراین باشد.
مجارستان از آغاز عملیات ویژه در اوکراین با اعمال تحریم ها علیه منابع انرژی روسیه و ارسال تسلیحات برای ارتش اوکراین مخالفت کرده است. بهار گذشته، پارلمان این جمهوری با صدور فرمانی، ارسال سلاح به کی یف را از خاک این کشور ممنوع کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала