کرملین: حماس "برنامه کرملینی" در مسکو ندارد

© iStock.com / Sergey Sokolnikovکرملین مسکو
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2023
اشتراک
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، درباره سفر نمایندگان جنبش فلسطینی حماس به مسکو گفت که این هیئت هیچ برنامه کرملینی یا تماسی با کرملین ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، پسکوف به خبرنگاران گفت: "در این حالت ، هیچ برنامه کرملین وجود ندارد، این نمایندگان هیچ تماسی با کرملین ندارند. پیامی از طریق وزارت خارجه وجود داشت."
سخنگوی رئیس جمهور روسیه افزود: کرملین برقراری تماس با همه طرف های درگیر در خاورمیانه از جمله اسرائیل را ضروری می داند.
پسکوف به خبرنگاران گفت: "ما ادامه می‌دهیم و لازم می‌دانیم به تماس‌های خود با همه طرف‌ها ادامه دهیم و البته به گفت‌وگو با اسرائیل نیز ادامه خواهیم داد".
علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2023
دیدار و گفتگوی معاون وزیر امورخارجه ایران با عضو دفتر سیاسی حماس +عکس
پیش از این وزارت خارجه روسیه تایید کرده بود که نمایندگان حماس برای یک بازدید در مسکو هستند. در وزارت خارجه روسیه به اسپوتنیک اطلاع دادند که روسیه در دیدار با حماس درباره آزادی گروگان ها و تخلیه شهروندان روسی از نوار غزه بحث و تبادل نظر کرد. جنبش حماس نیز به نوبه خود اعلام کرد که در دیدار با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، از موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل و تلاش های دیپلماسی روسیه بسیار قدردانی کرد. سفارت ایران در مسکو امروز از دیدار علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران با مرزوق یکی از اعضای دفتر سیاسی هیئت حماس خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала