گزارش و تحلیل

کاخ سفید بالاخره هدف کمک به اوکراین را افشا کرد

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivais کاخ سفید
 کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
اشتراک
تحویل کمک های نظامی به سایر کشورها فرصتی برای تحریک رشد اقتصادی در ایالات متحده است.
اسپوتنیک به نقل از پولیتیکو آمریکا می نویسد: خبرنگاران پولیتیکو توانستند با نسخه از تزهای جدیدی که مقامات دولت بایدن بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان توزیع کردند، آشنا شوند. این نکات به منزله تصدیق این موضوع است که دولت بایدن باید کار قابل توجهی برای تصویب لایحه کمک های خارجی اضافی انجام دهد. درخواست کاخ سفید برای 106 میلیارد دلار اضافی شامل تامین مالی برای اوکراین، اسرائیل، تایوان و امنیت مرزی خود است.
از زمان عملیات حماس در اوایل اکتبر، اکثر قانونگذاران از کمک به اسرائیل حمایت می کنند. با این وجود، در حالی که تعداد قابل توجهی از قانونگذاران از هر دو حزب از کمک های بیشتر به اوکراین حمایت می کنند، تعداد جمهوری خواهانی که مخالف آن هستند افزایش یافته است.
در طول یک سال و نیم گذشته، درخواست های بایدن برای کمک به اوکراین اغلب بر ایده بلندی یعنی دفاع از دموکراسی و این ایده که اگر ولادیمیر پوتین موفق شود، امنیت ملی ایالات متحده در خطر خواهد بود، متمرکز شده بود. در همین حال، مقامات کاخ سفید خاطرنشان کردند که بحران اوکراین به جیب آمریکایی‌ها ضربه می‌زند (آنها اصرار داشتند که درگیری، باعث افزایش قیمت‌ها، به ‌ویژه قیمت بنزین می‌شود) و بحث‌هایی که حول نگرانی‌های امنیت ملی متمرکز شده‌اند، نتایج مطلوبی را به همراه نداشته است.
تزهای جدید تاکید می کنند که حمایت بیشتر از اوکراین باعث ایجاد شغل برای آمریکایی ها می شود: "این درخواست اضافی، بیش از 50 میلیارد دلار در مجتمع صنعتی دفاعی آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کند و این امر را تضمین می‌کند که ارتش ما تواناترین و مجهزترین ارتشی می شود که جهان تاکنون دیده است... همچنین این درخواست خطوط تولید را گسترش می‌دهد، اقتصاد آمریکا را تقویت می‌کند و مشاغل جدید در ایالات متحده ایجاد می‌کند".
سقوط اقتصاد آمریکا   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2023
انتظار آغاز رکود در اقتصاد آمریکا در سال 2023 در سیستم فدرال رزرو
از همان روزهای اولیه جنگ در اوکراین، میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، بارها از بایدن خواسته است که از"قانون تولید دفاعی"برای افزایش تولید سلاح استفاده کند. او در چند برنامه گفتگوی یکشنبه آخر حضور یافت تا جمهوری خواهان را متقاعد کند کمک به اسرائیل را از درگیری نظامی در اروپا جدا نکنند.
در همین حال، مقامات وزارت دفاع همچنین به کنگره گزارش دادند که پایگاه صنعتی ایالات متحده به لطف کمک به اوکراین، نزدیک به 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری دریافت کرده است. این شامل نزدیک به 3.1 میلیارد دلار قرارداد با هدف توسعه ظرفیت پایگاه صنعتی کشور،از جمله افزایش تولید گلوله های توپخانه تا حدود 6 برابر در تنها سه سال است.
به گفته مقامات، این مهمات هم برای اسرائیل و هم برای اوکراین تامین می شود. بودجه برای این تولید از طریق ایالت های سنتی جمهوری خواه مانند تگزاس، آرکانزاس و آلاباما و همچنین ایالت های نوسانی مانند آریزونا، پنسیلوانیا و نوادا تامین می شود. بایدن در سخنرانی خود در 20 اکتبر گفت: "اجازه بدهید چیزی را روشن کنم: ما سلاح هایی را به اوکراین می فرستیم که در انبارهای ما ذخیره می شود. و وقتی از پول اختصاص داده شده توسط کنگره استفاده می کنیم، از آن برای پر کردن ذخایر خود با سلاح های جدید استفاده می کنیم... اینها موشک‌های پاتریوت ساخت آریزونا، گلوله‌های توپخانه تولید شده در 12 ایالت در سراسر کشور از جمله پنسیلوانیا، اوهایو، تگزاس و غیره هستند. می دانید، امروز، مانند دوران جنگ جهانی دوم، کارگران میهن پرست آمریکایی در حال ایجاد زرادخانه دموکراسی هستند".
جنت یلن  وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا Джэнет Йеллен  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2023
اقتصاد آمریکا "در گِل ماند"
به گفته یکی از دستیاران یک جمهوری خواه ارشد کنگره، دولت بایدن "اعتراف کرد که استدلالش برای کمک به اوکراین یک فاجعه بود و چیزهایی گفته بود که جمهوری خواهان به آنها پاسخ ندادند".
میچ مک کانل در شبکه CBS FacetheNation گفت: "آمریکایی ها را در اوکراین نمی کشند. ما در حال گسترش پایگاه صنعتی خود هستیم. اوکراینی ها ارتش یکی از بزرگترین دشمنان ما را نابود می کنند. من نمی توانم بفهمم این چه اشکالی دارد. من فکر می‌کنم خیلی خوب است که اوکراینی ها از خودشان دفاع می‌کنند".
دولت بایدن امیدوار است که جایگزینی عبارت "ایالات متحده تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت خواهد کرد" با "ایالات متحده به اوکراین در دفاع از خود کمک می‌کند"، در حزب جمهوری‌ خواه و در میان رای‌ دهندگان آن طنین انداز بهتری داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала