وزرای خارجه 9 کشور عربی بیانیه مشترکی درباره فلسطین تصویب کردند

© AP Photo / Ali Mohmoudوضعیت غزه پس از بمباران مناطق مسکونی
وضعیت غزه پس از بمباران مناطق مسکونی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
اشتراک
9 کشور عربی با تلاش برای جابجایی مردم فلسطین مخالفند.
به گزارش اسپوتنیک، ر اساس بیانیه مشترک خود که توسط وزارت خارجه مصر منتشر شد، وزرای خارجه 9 کشور عربی خواستار آن شدند که شورای امنیت سازمان ملل متحد اسرائیل و نوار غزه را ملزم به توقف فوری آتش بس کند.
وزرای خارجه مصر، اردن، امارات، بحرین، عربستان سعودی، عمان، قطر، کویت و مراکش بیانیه مشترکی را اعلام کردند.
در این بیانیه آمده است: "ما از شورای امنیت می‌خواهیم که طرف‌ها را ملزم به آتش‌بس فوری و دائمی کند".
وزرا همچنین اعلام کردند که "هر گونه تلاش برای از بین بردن مشکل فلسطین به هزینه فلسطینی ها و دیگر مردم منطقه و آواره شدن مردم فلسطین به خارج از سرزمین هایشان را رد می کنند".
وزرا همچنین اعلام کردند که "هر گونه تلاش برای از بین بردن مشکل فلسطین به هزینه فلسطینی ها و دیگر مردم منطقه و آواره شدن مردم فلسطین به خارج از سرزمین هایشان را رد می کنند".
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت.
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
وزارت امور خارجه روسیه: نمایندگان حماس در مسکو هستند
پس از آن، جنگنده های سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را تحت کنترل خود درآورد و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد.
اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد. تعداد قربانیان نوار غزه از 7 هزار نفر گذشت و بیش از 18 هزار نفر مجروح شدند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.3 هزار نفر جان خود را از دست دادند. سفارت روسیه گزارش داد که در جریان تشدید درگیری ها، 20 روس کشته، دو نفر گروگان گرفته شده و هفت نفر به عنوان مفقود اعلام شده اند. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала