روسیه قادر به ایفای نقش قابل توجه در توقف جنگ در غزه می باشد

© AP Photo / Ariel SchalitАвиаудар израильских ВС по сектору Газа
Авиаудар израильских ВС по сектору Газа - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
اشتراک
حماس: فدراسیون روسیه قادر است نقش قابل توجهی را در توقف جنگ در نوار غزه بازی کند.
حسام بدران عضو دفتر سیاسی حماس به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که روسیه قادر است نقش قابل توجهی را در توقف جنگ در نوار غزه و ارسال کمک به این منطقه ایفا نماید.

به گفته این سیاستمدار فلسطینی، حماس "نقش روسیه در سطح بین المللی و بویژه استفاده از حق وتوی خود در پاسخ به موضع ایالات متحده که به شکل بی حد و مرز از اشغالگری (اسرائیل) حمایت می کند، ارج می نهد".

حسام بدران تاکید کرد: "اما ذوسیه می تواند نقش قابل توجه تری را در توقف خشونت علیه ملت ما در نوار غزه و اعمال فشار بین المللی برای ارسال کمک فوری به مردم ما در این منطقه، ایفا نماید".

پیشتر روز پنجشنبه جنبش حماس اعلام کرده بود که موسی ابومرزوق معاون رئیس دفتر سیاسی آن و میخائیل باگدانوف معاون وزیر خارجه روسی در مسکو دیدار کرده اند. در این اطلاعیه گفته شده است که ریاست این جنبش در جریان این دیدار موضع ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در خصوص درگیری های فلسطین و اسرائیل و تلاش های دستگاه دیپلماسی روسیه را به شکلی عالی ارزیابی نموده است.
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
وزارت امور خارجه روسیه: نمایندگان حماس در مسکو هستند
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت.
پس از آن، جنگنده های سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را تحت کنترل خود درآورد و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد.
اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد. تعداد قربانیان نوار غزه از 7 هزار نفر گذشت و بیش از 18 هزار نفر مجروح شدند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.3 هزار نفر جان خود را از دست دادند. سفارت روسیه گزارش داد که در جریان تشدید درگیری ها، 20 روس کشته، دو نفر گروگان گرفته شده و هفت نفر به عنوان مفقود اعلام شده اند. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала