کشورهای عربی پیش نویس قطعنامه سازمان ملل را درخصوص غزه آماده کردند

© AP Photo / Fatima Shbair کشورهای عربی پیش نویس قطعنامه سازمان ملل را درخصوص غزه آماده کردند
 کشورهای عربی پیش نویس قطعنامه سازمان ملل را درخصوص غزه آماده کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2023
اشتراک
یک منبع سازمان ملل گفت که کشورهای عربی پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی را درباره اوضاع پیرامون اسرائیل و نوار غزه آماده کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، این احتمال وجود دارد که این طرح در دهمین اجلاس ویژه اضطراری مجمع عمومی که روز پنجشنبه آغاز می شود، مورد بررسی قرار گیرد.
بر اساس پیش نویس قطعنامه، مجمع عمومی سازمان ملل خواستار آتش بس فوری شده و از همه طرف ها می خواهد که به تعهدات خود بر اساس قوانین بشردوستانه، به ویژه در مورد حفاظت از غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی متعهد باشند.
پیش نویس قطعنامه خواستار تحویل فوری، مستمر و بدون مانع کالاها و خدمات ضروری به نوار غزه است. این سند خواستار دسترسی فوری و بدون مانع برای کارکنان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه و سایر امدادگران بشردوستانه به غزه است. این سند همچنین حاوی درخواستی برای لغو دستور اسرائیل برای حرکت ساکنان غزه به جنوب نوار است.
پیش نویس قطعنامه خواستار "آزادی فوری غیرنظامیان" شده است.
این سند همچنین به نیاز فوری به ایجاد مکانیزمی برای تضمین حمایت از غیرنظامیان فلسطینی مطابق با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل اشاره می‌کند.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از آن، جنگنده های سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را تحت کنترل خود درآورد و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала