گزارش و تحلیل

قربانی کردن اسرا، خودکشی اسرائیل است

© Sputnik / Issam Al-Rimawi /  مراجعه به بانک تصاویر دسربازان اسرائیلی
دسربازان اسرائیلی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2023
اشتراک
روزنامه ‌نگار آمریکایی به نقل از یک منبع آمریکایی می‌گوید که رهبری اسرائیل در حال بررسی به آب بستن "سیستم گسترده" تونل‌های حماس قبل از اعزام نیروهای خود به آنجا است.
سیمور هرش در ستون خود در پلتفرم Substack توضیح می دهد که این ممکن است نشان دهنده این باشد که اسرائیل آماده است تا گروگان هایی را که در خطر هستند، را فراموش کند.
وی در ادامه گفت:" مذاکرات برای آزادی گروگان ها از اسارت در نوار غزه به دلیل این واقعیت پیچیده است که آنها نه تنها در دست جنبش حماس حاکم در این منطقه، بلکه در دست سایر گروه های فلسطینی نیز هستند".
مهدی شکیبایی، رئیس جمعیت دفاع از فلسطین در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
کسانی که اقدام به طراحی تونل در شهر غزه، زیر زمین ‌های شهر غزه کردند قطعاً این موضوع را در نظر داشتند که به عنوان تنها سلاحی که گروه‌ های فلسطینی در اختیار دارند آن را به نحوی طراحی کنند که رژیم صهیونیستی نتواند به راحتی این ابزار را از دست فلسطینیان بگیرد، جغرافیای نوار غزه جغرافیای صافی است و متاسفانه هیچ مانع طبیعی وجود ندارد که فلسطینی‌ها بتوانند در برابر بمباران‌های رژیم صهیونیستی برای خود جان پناهی داشته باشند.
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2023
هرش: اسرائیل در حال بررسی "به آب بستن" تونل های حماس است
وی افزود:
لذا تنها ابزار گروه‌هایی مثل حماس، جهاد اسلامی و یا سایر گروه ‌های فلسطینی که با رژیم مبارزه می‌کنند علاوه بر تکنولوژی که به دست آورده‌اند همین ابزار تونل است، بدون شک آنها برای این کار تدارک دیده‌اند این گونه نیست که بخواهند این ارزش و دارایی بزرگ خود را به راحتی از دست بدهند، ضمن اینکه با توجه به اینکه گروه‌ های فلسطینی هم اعلام کردند آن تعداد از اسرای اسرائیلی که در اختیار دارند در همین تونل‌ها نگهداری می‌شوند به آن معنا است که رژیم صهیونیستی می‌خواهد به یک نوع خودکشی در درون با این اقدام دست بزند و حتماً فشار عمومی بر این رژیم بیشتر خواهد شد.
رئیس جمعیت دفاع از فلسطین در ادامه بیان کرد:
آرزوی رژیم صهیونیستی این است که در یک حمله زمینی بتواند وارد نوار غزه بشود اگر این رژیم این توان را داشت تاکنون بارها این اقدام را انجام داده بود، حماس در رویارویی نظامی، امنیتی و اطلاعاتی خود با رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی شرایطی روی میز گذاشته که اگر رژیم به همین منوال کشتار را ادامه دهد اسرائیل هیچ دستاوردی ما به ازای آنچه حماس روی میز گذاشته به دست نیاورده، در نتیجه تلاش پیکنند تا با تصرف چند روزه ی مناطقی از غزه بتوانند قدرت چانه زنی بدست بیاورند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала