اردوغان تمام سفرهای مقامات ترکیه به اسرائیل را لغو کرد

© AFP 2023 / Adem Altanرجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه
رجب طیب اردوغان،  رئیس جمهور ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2023
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تمامی سفرهای مقامات کشور خود به اسرائیل را لغو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وی این مطلب را طی سخنانی در پارلمان این کشور بیان کرد.
اردوغان در سخنرانی خود در پارلمان ترکیه همچنین گفت: "من برنامه ای برای سفر به اسرائیل داشتم، آن را لغو کردم، سفری انجام نخواهد شد".
وی از اقدامات اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد و خاطرنشان کرد که آنکارا "اجازه نمی دهد کودکان در غزه کشته شوند." به گفته وی، هم کسانی که حمله به نوار غزه را انجام می دهند و هم کسانی که از آن حمایت می کنند، نشانه هایی از "بیماری روانی" را نشان می دهند.
اردوغان تاکید کرد که آنکارا قصد دارد در نهایت روابط با اسرائیل را عادی کند، اما تل آویو "از حسن نیت ترکیه سوء استفاده کرد" و گام های متقابلی از خود نشان نداد.
پوتین و اردوغان پیشنهادات روسیه در مورد تضمین های امنیتی را مورد بحث قراردادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2023
رایزنی روسای جمهور روسیه و ترکیه در خصوص تشدید تنش های فلسطین و اسرائیل
اردوغان تاکید کرد:" اولین قدم این است که همه طرف ها انگشت خود را از روی ماشه بردارند و آتش بس فوری اعلام شود. هم حملات اسرائیل به نوار غزه و مناطق دیگر و هم گلوله باران های توپخانه ای خاک اسرائیل باید متوقف شود. باید مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیم در مورد آزادی اسیران آغاز شود، این روند باید تسریع شود".
رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت:" ما آماده ایم به عنوان یک کشور ضامن فلسطین در حل مناقشه عمل کنیم. همچنین پیشنهاد می کنیم یک کنفرانس صلح بین المللی برای حل و فصل بین اسرائیل و فلسطین با حضور همه بازیگران تاثیرگذار برگزار شود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала