آغاز اولین رزمایش آذربایجان و ترکیه در قره باغ+ فیلم

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر قره‌باغ
قره‌باغ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2023
اشتراک
در رزمایش، در مجموع بالغ بر 3 هزار پرسنل از انواع مختلف نیروهای دو کشور، 130 واحد وسایل نقلیه زرهی، تا 100 قبضه توپ، بیش از 20 وسیله هوانوردی، تجهیزات مهندسی و قایق های کوچک شرکت داشتند.
به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است که رزمایش مشترک ارتش آذربایجان و ترکیه برای اولین بار در قره باغ و نخجوان آغاز شد که به نام بنیانگذار جمهوری ترکیه مصطفی کمال آتاتورک نامگذاری شده است.
به گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع آذربایجان، ارتش دو کشور با در نظر گرفتن انسجام شاخه های نظامی، روش های مدرن رزمی را تمرین می‌کنند. رزمایش تاکتیکی مشترک "مصطفی کمال آتاتورک-2023" با حضور پرسنل نظامی ارتش آذربایجان و نیروهای مسلح ترکیه آغاز شده است.
در تمرینات تاکتیکی مشترکی که در جهات مختلف کشور از جمله جمهوری خودمختار نخجوان و مناطق آزاد شده قره باغ و زنگزور انجام شد، در مجموع بالغ بر 3 هزار پرسنل از انواع مختلف نیروهای دو کشور، 130 واحد وسایل نقلیه زرهی، تا 100 قبضه توپ، بیش از 20 وسیله هوانوردی، تجهیزات مهندسی و قایق های کوچک شرکت داشتند.
به گزارش سرویس مطبوعاتی، در طول تمرینات با استفاده از روش‌های رزمی مدرن، وظایف مختلفی در مورد استفاده از توپخانه، هوانوردی و انواع دیگر نیروها در عملیات‌های رزمی، سازماندهی تعامل آنها، ساخت پل‌های پانتونی بر روی رودخانه‌ها و فرود نیروها در عمق سرزمین دشمن شرطی انجام می‌شود.
در مانورهای تاکتیکی مشترک "مصطفی کمال آتاتورک-2023" توجه اصلی به تضمین انسجام رزمی در تعامل نیروها، بهبود فرماندهی و کنترل، تبادل تجربه و افزایش کیفیت عملیاتی پرسنل حرفه‌ای معطوف شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала