واکنش روسیه به تهدید لتونی مبنی بر بستن دریای بالتیک به روی کشتی های روسیه

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federation / S.FediuninИспытательные погружения экипажей глубоководных спасательных аппаратов Северного флота
Испытательные погружения экипажей глубоководных спасательных аппаратов Северного флота - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2023
اشتراک
معاون دومای ایالتی سن پترزبورگ گفت که لتونی فقط روی کاغذ می تواند دریای بالتیک را به روی کشتی های روسیه ببندد.
اولگ نیلوف، معاون دومای ایالتی سن پترزبورگ در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک خاطرنشان کرد که لتونی می تواند فقط با حرف یا روی کاغذ دریای بالتیک را به روی کشتی های روسیه ببندد.
رئیس جمهور لتونی روز جمعه، 20 اکتبر، گفت که اگر تحقیقات نشان دهد که روسیه در آسیب به خط لوله گاز "بالتیک کانکتور" نقش دارد، دریای بالتیک به روی همه کشتی های روسیه بسته خواهد شد.
نیلوف خاطرنشان کرد: آنها فقط با حرف یا روی کاغذ ممکن است بتوانند آن را ممنوع کنند. مشکل آنها این است که برای اجرای این ایده دیوانه وار همچنان باید به روسیه اعلام جنگ کنند. بنابراین جالب است که ببینید چگونه یک گوساله لتونیایی یک خرس روسی را می خورد.
Allseas pipe-lying vessel, lays Balticconnector pipeline in Gulf of Finland - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
اظهار نظر دبیرکل ناتو در مورد حادثه خط لوله گاز "بالتیک کانکتور"
خط لوله گاز "بالتیک کانکتور" بین استونی و فنلاند به دلیل نشت احتمالی از کار افتاده است. در عصر روز 8 اکتبر فشار گاز در لوله زیر آب کاهش یافت و مدیران سیستم استونی و فنلاند گاز را قطع کردند. مرزبانان فنلاند محل نشت خط لوله گاز را پیدا کردند. پلیس جنایی مرکزی معتقد است که خسارت وارده به احتمال زیاد عمدی بوده است. محل نشت در آب های سرزمینی فنلاند است.

"بالتیک کانکتور" یک خط لوله گاز است که بین شهر اینکو در فنلاند و پالدیسکی استونی در دسامبر 2019 ساخته شده است. حدود 80 کیلومتراز این خط لوله در کف دریای بالتیک ساخته شده است و قسمتی از آن در سطح زمین ساخته شده است که 55 کیلومترآن از استونی و 21 کیلومتر از فنلاند عبور می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала