هند در چارچوب برنامه فضایی سرنشین دار خود یک موشک به فضا پرتاب کرد + فیلم

© Flickr / Ravinder M A معافیت هند از تحریم‌ نفتی ایران
معافیت هند از تحریم‌ نفتی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2023
اشتراک
بر اساس یک پخش زنده در وب سایت آژانس فضایی هند ،این کشور اولین پرتاب موشک را در چارچوب ماموریت مداری سرنشین دار آتی خود با موفقیت انجام داده است.
به گزارش اسپوتنیک، پرتاب این موشک، که قبلا برای ساعت 8:00 به وقت محلی ( 6 صبح به وقت تهران ) برنامه ریزی شده بود، در آخرین لحظه به ساعت 8 و 30 دقیقه و کمی بعد - به 8:45 موکول شد. در حین پرتاب، موتورهای مرحله پایین شروع به کار کردند، اما پس از چند ثانیه خاموش شدند. رئیس آژانس فضایی هند، سریدهارا سامنات تصریح کرد، پرتاب ابتدا به دلیل شرایط آب و هوایی به تعویق افتاد و بعداً رایانه موشک که پرتاب خودکار را انجام می داد به دلیل نقص فنی آن را به حالت تعلیق درآورد.
زمان پرتاب جدید برای ساعت 10:00 به وقت محلی (8 صبح به وقت تهران) تعیین شد. در چارچوب آن، ماژول فضانوردان با موفقیت از موشک جدا شد و به خلیج بنگال افتاد.
نارندرا مودی، نخست وزیر هند در دسامبر 2018 مأموریت اعزام فضانوردان کشور خود به مدار زمین را تایید کرد. این ماموریت "گاگانیان" نام گرفت. طبق این برنامه، قبل از اولین پرواز سرنشین دار، دو پرواز بدون فضانورد باید انجام شود.
در چارچوب اولین چنین پروازی، ماژول فضانوردان باید در ارتفاع 17 کیلومتری از موشک جدا شده و به داخل آب فرود آید. پس از فرود، پرسنل نیروی دریایی هند از خلیج بنگال آن را تحویل خواهند گرفت.
زمان پرتاب اولین ماموریت سرنشین دار به موفقیت پروازهای آزمایشی بستگی دارد، سازمان فضایی هند اشاره کرده است که پرتاب این ماموریت برای در سال 2025 تدارک دیده می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала