آمریکا و اسرائیل در حال رایزنی درباره تشکیل دولت موقت در غزه هستند

© AP Photo / Ariel Schalitحملات اسرائیل به نوار غزه
حملات اسرائیل به نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2023
اشتراک
آمریکا و اسرائیل در حال مذاکره درباره امکان تشکیل دولت موقت در نوار غزه با حمایت سازمان ملل و مشارکت کشورهای عربی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را بلومبرگ به نقل از منابع آگاه منتشر کرده است.
به گفته این خبرگزاری ، صحبت در مورد چشم انداز پس از بیرون راندن جنبش فلسطینی حماس از این مناطق است.
در این خبر آمده است: "مقامات آمریکایی و اسرائیلی... شروع به بحث در مورد احتمالات، از جمله ایجاد بالقوه یک دولت موقت با حمایت سازمان ملل و مشارکت دولت های عربی کرده اند".
خاطرنشان می شود که مذاکرات هنوز در مراحل اولیه است و موفقیت آنها به پیشرفت های بیشتر از جمله نتایج عملیات زمینی در غزه بستگی دارد.
فریاد زن عرب بر سر مرزبان اسرائیلی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2023
اخبار لحظه به لحظه درگیری اسرائیل و فلسطینیان/ هدف قرار گرفتن دوباره مواضع حزب الله لبنان + تصاویر
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از حملات موشکی گسترده، رزمندگان حماس به مناطق مرزی جنوب کشور یهودیان نفوذ کردند.
در پاسخ، ارتش اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داده و رساندن آب، غذا، برق، دارو و سوخت به این منطقه را متوقف کرد.
وزارت بهداشت محلی گزارش داد که تعداد قربانیان نوار غزه به 3785 نفر رسیده است که 1524 کودک و هزار زن از جمله آنها هستند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1300 نفر کشته شدند. بر اساس برآوردهای مختلف، ممکن است تا 250 نفر در اسارت حماس باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала