برنده مسابقه عکاسی آندری استنین 2023 اعلام شد

© Алексей Орлов, Stenincontestسربازان روس
سربازان روس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2023
اشتراک
برندگان مسابقه عکاسی خبری آندری استنین 2023 در مسکو معرفی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، مسابقه بین‌المللی عکاسی خبری آندری استنین، برنده جایزه بزرگ را معرفی کرد؛ این جایزه برنده داستان عکس سیاه و سفید "زاروو" به کارگردانی الکسی اورلوف، روزنامه‌نگار روسی شد. این مراسم در مرکز مطبوعاتی بین المللی "روسیه امروز" برگزار شد.
"مسابقه به لطف یک رویداد غم انگیز متولد شد - مرگ فرمانده نظامی ما در سال 2014، سپس ما با خبرنگاران و عکاسان خود در جایی که جنگ شروع شد به این ترتیب تماس نگرفتیم. اکنون شروع این جنگ را به سال 2014 می گذاریم. و پس از آن ما هنوز مقیاس روند شعله ور شدن را درک نکرده بودیم، اما قبلاً اولین تلفات را در سپاه روزنامه نگاری خود داشتیم. متأسفانه، در تابستان امسال یکی دیگر از خبرنگاران خود، خبرنگار نظامی روستیسلاو ژوراولف را در یکاترینبورگ به خاک سپردیم. این حرفه، و متأسفانه در این جنگ رقابتی که بیش از پیش شده است، احتمالاً نشان دهنده روند جهانی است که جهان به آن سمت می رود."
کیسلف خاطرنشان کرد که عکس ها خلق تصاویر هنری از دنیای مدرن هستند، به لطف آنها ما جهان را عمیق تر و دقیق تر درک می کنیم.
به گفته مدیر کل گروه رسانه، در مسابقه بعدی استنین، دهمین سالگرد، باید منتظر اتفاقات جدیدی باشیم.
"زاروو" گزارشی از وقایع دونتسک و ماریوپل است که کمتر از یک ماه پس از شروع عملیات ویژه نظامی فیلمبرداری شده است. نویسنده کار خود را در منطقه نظامی شمالی در مارس 2022 اینگونه توصیف می کند: "این روزها احتمالاً سخت ترین روزهای زندگی من است، زیرا افرادی را دیدم که همه اینها را در شهرهای دونتسک و ماریوپل تجربه کردند. هدف من نشان دادن بود. این مکان به عنوان یکی، "تصویر جمعی از شهری که روزهای آرامش به پایان رسیده است. زندگی و سرنوشت ساکنان آن ارزش های آنها را تغییر داده است، بسیاری خانه ها و حتی عزیزان خود را از دست داده اند. بسیاری همه چیز را از دست داده اند جز امید."
© Photo / Alexei Orlov/Stenincontest

دونتسک- ماریوپول

دونتسک- ماریوپول - اسپوتنیک ایران
1/1

دونتسک- ماریوپول

1/1

دونتسک- ماریوپول

در بخش "اخبار اصلی" در میان تک عکس‌ها، بهترین عکس "گلوله آتشین" اثر ایمن یعقوب از بحرین درباره حمله موشکی یمنی به پایگاه نفتی آرامکوی سعودی در شهر جده بود. در میان سریال های این رده، هیئت داوران تصمیم گرفت مقام اول را اهدا نکند.
محبوب ترین عکس در میان شرکت کنندگان مسابقه استنین در رده "سیاره من" عکس سیاه و سفید "یک سنت در حال مرگ" توسط خبرنگاری از کلکته، Saiyan Adhikari، در مورد صنایع دستی ماهیگیران در سواحل شمالی هند بود. و داستان بصری تکان دهنده عکاس مستند اسپانیاییAdra Pallon "Demothanasia" (اتانازی جمعیتی) در مورد مهاجرت جمعیت از مناطق روستایی و انقراض آن با همدستی مقامات در استان گالیسیا اسپانیا.
© Photo / Sayan Adhikary/Stenincontest

سنت در حال مرگ

سنت در حال مرگ - اسپوتنیک ایران
1/1

سنت در حال مرگ

1/1

سنت در حال مرگ

در رده ورزشی، مقام های اول در هر دو دسته - تک عکس و سریال - به روس ها داده شد. بهترین تک اثر عکس "مبارزه تا آخرین قطره" اثر ادگار بریشچانوف بود که لحظه بازی را با یگور نوسکوف، مدافع باشگاه فوتبال جوانان زسکا-مسکو در مسابقه ای با همسالان "اژدر" مسکو ثبت کرد. همچنین جایزه ویژه ای از تلویزیون هولدینگ اطلاعات پان عرب المیادین اعطا شد.
© Photo / Edgar Brechshanov/Stenincontest

نبرد تا آخرین قطره

نبرد تا آخرین قطره - اسپوتنیک ایران
1/1

نبرد تا آخرین قطره

1/1

نبرد تا آخرین قطره

در میان این مجموعه، "انرژی پیروزی" سرگئی بوبیلف به عنوان بهترین نامگذاری شد که ترکیبی از چشمگیرترین لحظات حضور تیم ROC در بازی های المپیک XXIV در پکن است.
در رده "پرتره. قهرمان زمان ما" بهترین آثار عکاسان خبری از روسیه و فرانسه بودند: فانتاسماگوریای سیاه و سفید عکاسی "ایماگو" توسط ولادیسلاو نکراسوف، روزنامه نگار نووسیبیرسک و سریال "لیلو - اوتیسم از درون" اثر گزارشگر فرانسوی لوسی آئودیان داراس درباره برادرش آنتوان با طیف اختلال طیف اوتیسم
در مورد مسابقه
مسابقه بین‌المللی عکاسی خبری آندری استنین که توسط گروه رسانه‌ایRossiya Segodnya و تحت نظارت کمیسیون یونسکو برگزار می‌شود، با هدف حمایت از عکاسان جوان و جلب توجه عمومی به چالش‌های عکاسی مدرن برگزار می‌شود. این یک پلت فرم برای عکاسان جوان است - با استعداد، حساس و باز برای هر چیز جدید، جایی که آنها به افراد و رویدادهای اطراف ما توجه می کنند.
شرکای اطلاعات عمومی این مسابقه عبارتند از: VGTRK، پلت فرم آنلاین SMOTRIM، کانال های تلویزیونی "روسیه فرهنگ" و "مسکو 24".
شرکای رسانه ای بین المللی این مسابقه عبارت بودند از: خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک، کانال تلویزیونی و پورتال RT، هلدینگ رسانه ای مستقل (آفریقای جنوبی)، خبرگزاری آنا (آفریقای جنوبی)، گروه رسانه ای متحد شانگهای (چین)، پورتال اینترنتی روزنامه چاینا دیلی (چین)، اینترنت - پرتال کاغذی (چین)، شبکه رسانه ای المیادین (لبنان).
این رقابت به عنوان شرکای صنعتی توسط: اتحادیه روزنامه نگاران روسیه، پورتال اطلاعات روزنامه نگاران جوان، پورتال عکس روسیه و پورتالPhoto-study.ru پوشش داده می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала