آمریکا: انفجار بیمارستان المعمدانی کار حماس بوده است

© AFP 2023 / Dawood Nemer Последствия удара по больнице Аль-Ахли в Газе
Последствия удара по больнице Аль-Ахли в Газе  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2023
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا: انفجار در بیمارستان در نوار غزه در نتیجه برخورد موشک فلسطینی صورت گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، متئو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران اعلام کرد که انفجار در بیمارستانی در نوار غزه نتیجه برخورد موشک فلسطینی بوده است که نتوانسته تا اسرائیل پرواز نماید.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: "ما همچنان در حال جمع آوری اطلاعات هستیم، اما بنا بر ارزیابی ابتدایی ما، که اتفاقا این ارزیابی سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا می باشد، انفجار در بیمارستان نتیجه پرتاب ناموفق موشک توسط جنگجویان در نوار غزه بوده است".

بیمارستان "الاهلی المعمدانی" در نوار غزه در تاریخ 17 اکتبر مورد حمله قرار گرفت. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه این حمله 471 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 300 نفر مجروح شدند. اکثریت این افراد را زنان و کودکان تشکیل داده اند. فلسطینی ها و اسرائیلی ها یکدیگر را مسئول این حمله خطاب کردند: وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که هواپیماهای اسرائیلی این حمله را صورت دادند و ارتش اسرائیل تاکید کرد که موشکی با این بیمارستان برخورد کرده است که بشکلی ناموفق توسط گروه فلسطینی "جهاد اسلامی" پرتاب شده بود.
بایدن اوکراینی ها را ایرانی ها خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2023
نخستین واکنش بایدن به بمباران بیمارستان در نوار غزه
دمتیری مدودیف معاون رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه این حادثه را جنایت جنگی توصیف کرد. وی مسئولیت نهایی این رخداد را متوجه ایالات متحده آمریکا دانست که "به شکل گستاخانه ای در جنگ ها در کشورها و قاره های مختلف کسب درآمد می کنند" و "بدون فکر کردن دست به پخش کردن مبالغ هنگفت برای خرید اسلحه می کنند تا از این طریق مجموعه های صنایع نظامی خود را زیر بار قرار دهند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала