"کمربند و جاده" اقتصاد جهان را تغییر خواهد داد

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر "کمربند و جاده" اقتصاد جهان را تغییر خواهد داد
 کمربند و جاده اقتصاد جهان را تغییر خواهد داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
اشتراک
علاءالدین شیگولیر، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: روسیه به مردم امیدوار می دهد که کل اقتصاد جهان طی 50 سال آینده تغییر کند.
علاءالدین شیگولیر، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با اسپوتنیک گفت: سفر ولادیمیر پوتین به چین اکنون از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است؛ جهان به موازنه ای برای نفوذ غرب نیاز دارد. ابتکار کمربند و جاده به زودی به ایجاد یک اقتصاد واحد جدید در شرق کمک خواهد کرد. این ابتکار به رقیبی برای کریدور اقتصادی هند و اروپا تحت حمایت ایالات متحده تبدیل خواهد شد. چنین تنوعی در فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی تأثیر مثبتی بر توسعه اقتصاد جهانی و کشورهای خاورمیانه، ترکیه، هند و روسیه خواهد داشت.
این اقتصاددان خاطرنشان کرد: در حال حاضر رقابت بین برخی از کشورهای عضو این ابتکار وجود دارد، اما به مرور زمان از بین خواهد رفت.
علاءالدین شینگولر در خصوص سخنان پوتین درباره مشارکت کامل با چین گفت: رئیس جمهور روسیه به بسیاری از مردم امید می دهد. جهان دیگر نمی خواهد نظام تک قطبی را تحمل کند.
برای تثبیت وضعیت سیاسی و اقتصادی در منطقه و بسیاری از کشورهای دیگر به تنوع توانایی ها و انرژی ها نیاز دارد. من فکر می کنم واشنگتن، طبق معمول، همه چیز مربوط به این ابتکار را تحریم خواهد کرد و از متحدانش می خواهد که حجم تجارت با روسیه و چین را کاهش دهند.
ده سال ابتکار چینیکمربند و جاده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
داده نمایی
ده سال ابتکار چینی"کمربند و جاده" + داده نمایی
به گفته این کارشناس، تعادل در سیاست جهانی بسیار بهتر از نظام تک قطبی است، آینده متعلق به کشورهای شرقی است. ابتکاراتی که توسط روسیه، چین و برزیل اجرا می شود، اقتصاد جهانی را طی 50 سال آینده تغییر خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала