رئیس جمهور ویتنام، روسیه را "اولویت سیاست خارجی" این کشور خواند

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Вьетнама Во Ван Тхыонг и президент РФ Владимир Путин во время встречи в Пекине
Президент Вьетнама Во Ван Тхыонг и президент РФ Владимир Путин во время встречи в Пекине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین در پکن با رئیس جمهور ویتنام و وان توونگ دیدار کرد؛ مذاکرات در حاشیه سومین مجمع بین المللی "یک کمربند، یک جاده" انجام شد.
به گزارش اسپوتنیک، رهبر روسیه خاطرنشان کرد که علیرغم کاهش تعاملات تجاری و اقتصادی روسیه و ویتنام در سال گذشته، در شش ماهه اول سال 2023 گردش مالی بیش از شش درصد افزایش یافته است.
وی افزود: "روابط دو کشور به صورت دوستانه در حال توسعه است".
رئیس جمهور ویتنام نیر در این دیدار گفت:" ویتنام به طور مداوم به مشارکت استراتژیک همه جانبه کشورهای ما و همچنین نزدیکی و ارتباط نزدیکی که بین کشورهای ما برای سالیان متمادی وجود داشته است، اهمیت زیادی قائل است. ویتنام روسیه را اولویت اصلی در سیاست خارجی خود می داند".
رئیس جمهور روسیه برای یک سفر رسمی در چین به سر می برد و در 17 اکتبر در مجمع "یک کمربند - یک جاده" شرکت خواهد کرد. یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه گفت که پوتین در این سفر با رهبران تایلند، مغولستان و لائوس نیز دیدار خواهد کرد و احتمال دیدارهای دیگر در حال بررسی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала