وزیر خارجه ایران راهی جده عربستان شد

© Photo / IRNAامیرعبداللهیان
امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
اشتراک
وزیر خارجه ایران جهت شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی راهی عربستان سعودی شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب در راس هیاتی جهت شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی که روز چهارشنبه با موضوع فلسطین برگزار خواهد شد، راهی جده عربستان سعودی شد.
تهران در روزهای پیش و در بحبوحه درگیری های بین حماس و اسرائیل و بمباران شدید نوار غزه توسط نظامیان این کشور، خواهان برگزاری این نشست فوق العاده شده بود و نمایندگان ایران در این سازمان در نامه رسمی به دبیرخانه آن، آمادگی این کشور برای میزبانی این نشست را اعلام کرده بودند.
عبداللهیان: طرح صلح پیشنهادی ایران برای سوریه به سازمان ملل ارائه می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2023
ایران و عراق خواستار نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای کمک به فلسطین شدند
جمهوری اسلامی ایران از ابتدای دور جدید درگیری ها بین رزمندگان جنبش حماس در نوار غزه و نظامیان اسرائیل، ضمن حمایت از مردم فلسطین برای دفاع از خود، حملات اسرائیل به نوار غزه را محکوم و تاکید کرده است که در صورتی که حملات شدید اسرائیل که منجر به کشته شدن صد ها غیر نظامی فلسطینی شده است، ادامه یابد و اسرائیل تصمیم خود برای ورود زمینی به این منطقه محاصره شده را اجرا نماید، جبهه های جدید درگیری با دولت تل آویو باز خواهند شد. رهبر ایران روز سه شنبه اعلام کرد که «امروز واکنش در برابر قضیه غزه مسئولیت همگانی می باشد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала