Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

سومین اجلاس کمربند و جاده با حضور رئیس جمهور روسیه در چین برگزار می شود

© AFP 2023 / Jade Gaoسومین اجلاس کمربند و جاده با حضور رئیس جمهور روسیه در چین برگزار می شود
سومین اجلاس کمربند و جاده با حضور رئیس جمهور روسیه در چین برگزار می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
اشتراک
پکن، پایتخت چین، میزبان سومین اجلاس همکاری بین المللی کمربند و جاده در تاریخ 17 تا 18 اکتبر خواهد بود.
این مجمع به ابتکار پروژه ای به همین نام برای توسعه اقتصادی و زیرساختی بین المللی که توسط رئیس جمهور چین شی جین پینگ در سال 2013 ارائه شد، اختصاص دارد.
موضوع اجلاس امسال "ساخت و ساز باکیفیت کمربند و جاده، دستیابی مشترک به توسعه و شکوفایی مشترک" خواهد بود.
همانطور که قبلاً توسط وزارت امور خارجه چین گزارش شده بود، در سال 2023، هیئت هایی از بیش از 140 کشور و بیش از 30 سازمان بین المللی انتظار می رود در این مجمع شرکت کنند و تعداد شرکت کنندگان ثبت نام شده در این اجلاس از 4 هزار نفر فراتر می رود. از جمله رهبران کشورهایی که در سومین مجمع کمربند و جاده شرکت خواهند کرد، می توان به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان، رئیس جمهور ویتنام، وو ون تونگ و دیگران اشاره کرد.
"یک کمربند - یک جاده" چیست؟
"یک کمربند - یک جاده" یک ابتکار بین المللی توسط چین برای بهبود و ایجاد کریدورهای تجاری و حمل و نقل جدید و موجود است. هدف اولیه آن ایجاد زیرساخت و برقراری روابط بین کشورهای اوراسیا است. این طرح شامل چندین جهت است، از جمله،"کمربند اقتصادی جاده ابریشم" و "جاده ابریشم دریایی".
در طول 10 سال گذشته، این ابتکار سرمایه گذاری های نزدیک به 1 تریلیون دلار آمریکا را جذب کرده و بیش از 3 هزار پروژه همکاری مشترک شکل گرفته است. به گفته وزارت امور خارجه چین، شرکت های چینی 420 هزار شغل در کشورهای واقع در امتداد کمربند و جاده ایجاد کرده اند. به گفته وزارت امور خارجه چین، شرکت های چینی 420 هزار قرصت شغلی در کشورهای واقع در امتداد کمربند و جاده ایجاد کرده اند. در مجموع بیش از 150 کشور و بیش از 30 سازمان بین المللی به هر نحوی در اجرای طرح چینی مشارکت دارند که چین بیش از 200 قرارداد همکاری با آنها امضا کرده است.
روسیه و "یک کمربند - یک جاده"
رئیس‌جمهور روسیه که در نشست باشگاه گفتگوی بین‌المللی والدای صحبت می‌کرد، گفت که روسیه و چین برنامه‌های مشترکی را برای توسعه زیرساخت‌ها از جمله طرح "یک کمربند، یک جاده" اجرا خواهند کرد. رهبر روسیه سپس افزود که این موضوع را بسیار امیدوارکننده می داند.
یکی از زمینه های همکاری چین و روسیه مرتبط با ابتکار چین، ادغام طرح های توسعه اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) و "کمربند اقتصادی جاده ابریشم" است. روسیه به استفاده از فرصت های بیشتر برای تعمیق یکپارچگی اقتصادی اوراسیا که یک کمربند، یک جاده نشان دهنده آن است و همچنین در اجرای پروژه های مشترک بزرگ علاقه مند است. چین، در چارچوب اجرای ابتکار خود، روسیه را به عنوان یک شریک کلیدی می بیند که باید منافع آن در نظر گرفته شود. در همین راستا، در ماه مه 2015، مسکو و پکن رویکردهای مربوطه طرفین را در بیانیه مشترک روسیه و جمهوری خلق چین در خصوص همکاری در ساخت مشترک اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کمربند اقتصادی جاده ابریشم منعکس کردند.
اجلاس های گذشته
اولین مجمع همکاری بین المللی کمربند و جاده در تاریخ 14 تا 15 مه 2017 در پکن برگزار شد. رؤسای جمهور و نخست وزیران 29 کشور از جمله ولادیمیر پوتین رهبر روسیه در آن شرکت داشتند. در مجموع بیش از 1600 شرکت کننده به نمایندگی از بیش از 140 کشور و بیش از 80 سازمان بین المللی در آن مجمع شرکت کردند.
اجلاس بعدی دو سال بعد در تاریخ 25-27 آوریل 2019 در پکن برگزار شد. در آن 38 رهبر ایالت ها و دولت ها حضور داشتند، تعداد کل شرکت کنندگان از 6 هزار نفر فراتر رفت که بیش از 150 ایالت و 92 سازمان بین المللی را نمایندگی می کردند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در این مجمع شرکت کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала