دو هوادار سوئدی در پی تیراندازی در بروکسل کشته شدند + ویدئو

© AFP 2023 / John Thysانفجار خودرو بمب گذاری شده در بروکسل
انفجار خودرو بمب گذاری شده در بروکسل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
اشتراک
این حمله عصر روز دوشنبه رخ داد. قربانیان لباس تیم ملی فوتبال سوئد را بر تن داشتند.
اسپوتنیک - همانطور که کانال تلویزیونی LN24 گزارش می دهد، پس از این حادثه، مقامات سطح خطر در شهر را به چهار از پنج افزایش دادند. به نوبه خود، نخست وزیر الکساندر دو کرو و همچنین وزرای کشور و دادگستری وارد مرکز بحران بلژیک شدند و در آنجا جلسه ای برگزار و اوضاع را رصد خواهند کرد.
به گزارش رسانه ها، یک فرد ناشناس با جلیقه سیگنال نارنجی رنگ ساعت حدود هفت شب به سمت یکی از ساختمان های مرکز بروکسل رفت و با فریاد الله اکبر به سمت عابران پیاده که لباس تیم ملی فوتبال سوئد را به تن داشتند تیراندازی کرد. در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، مهاجم افراد را تعقیب می کند و احتمالاً با یک اسلحه کلاشینکف به سمت آنها شلیک می کند. جنایتکار متواری شد و تحت تعقیب است.
احتمالاً کشته شدگان شهروندان سوئدی بودند که برای تشویق تیم ملی فوتبال کشورشان در دیدار با تیم بلژیک به بروکسل آمده بودند.
مهاجم بعداً ویدیویی را ضبط کرد که در آن اظهار داشت که به گروه دولت اسلامی تعلق دارد.
همچنین بازیکنان تیم ملی سوئد پس از اطلاع از حمله تروریستی به طرفداران سوئدی و کشته شدن دو‌نفر، از ادامه بازی با بلژیک در بروکسل خودداری کردند، هواداران اجازه خروج از ورزشگاه را تا اطلاع ثاتوی ندارند.
الکساندر دو کرو، نخست وزیر بلژیک از ساکنان پایتخت خواست تا هوشیار باشند. رئیس شورای اروپا، چارلز میشل، با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала