تولید خودروهای برقی در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / کراس اوور ایران خودرو "ری را"
کراس اوور ایران خودرو ری را  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
اشتراک
بهادری جهرمی: برای ارتقای کیفیت، تولید خودروهای تیبا، سمند، ۴۰۵ و تیبا ۲ متوقف شد و خودروهای جدیدی که استانداردهای بالاتری دارند مثل شاهین، تارا و اطلس افزایش تولید دارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، بهادری جهرمی اظهار داشت که در ابتدای دولت بیش از ۱۷۰ هزار خودروی ناقص و نیمه کاره در پارکینگ‌ها مانده بود که یکی از محورهای دستور رئیس‌جمهور کاهش خودروهای انباشت‌شده بود که هم‌اکنون به حد خوبی کاهش یافته و در حالت استانداردی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: افزایش ظرفیت تولید با رشد بیش از ۴۰ درصدی در سال ۱۴۰۱ از مرز یک میلیون و ۳۴۷ هزار خودرو گذشت و در سال اول برنامه دولت محقق شد و در سال ۱۴۰۲ هم برنامه دولت به صورت کامل محقق می‌شود.
ایران خودرو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2023
چرا خودرو نمی‌تواند از ارز نیمایی استفاده کند؟
برای ارتقای کیفیت، تولید خودروهای تیبا، سمند، ۴۰۵ و تیبا ۲ متوقف شد و خودروهای جدیدی که استانداردهای بالاتری دارند مثل شاهین، تارا و اطلس افزایش تولید دارند. با کمک شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خودروسازی تولید خودروهای برقی به مرحله اجرایی رسیده است و ایستگاه‌های شارژ برقی هم در برخی نقاط در حال افتتاح هستند.
آئین‌نامه واردات خودرو پارسال در دولت تصویب شد و برخی رفت و برگشت‌ها نیز داشته است تا در آئین نامه نهایی اصلاحات لازم انجام شود که در حال پیگیری است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала