ایران: اقدامات اسرائیل موجب توسعه درگیری می شود

ایران برزیل
ایران برزیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
اشتراک
رئیس جمهور ایران در گفتگوی تلفنی با همتای خود از برزیل تاکید کرد که اقدامات دیوانه وار و مجرمانه اسرائیل کمکی به حل مسئله نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه با لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل و رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد به صورت تلفنی گفتگو کرد و در خصوص درگیری های بین حماس و اسرائیل و روش های توقف درگیری با وی رایزنی نمود.
رئیس جمهور ایران بار دیگر از حق فلسطینیان برای دفاع از خود تاکید نمود و تصریح کرد که اقدامات اسرائیل حقوق حیاتی مردم غزه را نقض کرده است.

رئیس جمهور ایران تاکید کرد: "اقدامات مجرمانه، دیوانه‌وار و غیرقانونی اسرائیلی ها علیه مردم مظلوم غزه نه تنها کمکی به حل مساله نخواهد کرد بلکه موجب تشدید و توسعه دامنه درگیری‌ها به دیگر نقاط منطقه خواهد شد".

رئیسی همچنین در این گفتگو اقدامات اسرائیل در بمباران مناطق مسکونی و قطع آب و برق نوار غزه و جلوگیری از ارسال کمک های بشردوستانه به این منطقه را تقبیح کرد و گفت: " توقف سریع بمباران مناطق مسکونی و کشتار زنان و کودکان مظلوم غزه و همچنین رفع فوری محاصره این منطقه مورد تأکید ماست".

Президент РФ Владимир Путин и президент Ирана Эбрахим Раиси во время встречи в Тегеране - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.10.2023
روسای جمهور ایران و روسیه درباره بحران فلسطین و اسرائیل گفتگو کردند
رئیس دولت ایران همچنین با اشاره به جایگاه برزیل بعنوان رئیس دوره ای شورای امنیت و یکی از اعضای تاثیرگذار در سازمان بریکس خواهان نقش آفرینی این کشور در ایجاد آتش بس و توقف حملات به غزه شد.

رئیسی تصریح کرد: " از برزیل انتظار می‌رود ضمن نقش‌آفرینی در ایجاد آتش‌بس و توقف حملات به غزه، صدای جامعه بین‌المللی برای مقابله با یک‌جانبه‌گرایی در دنیا باشد و جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای مشارکت و همکاری در این زمینه آمادگی دارد".

لولا داسیلو نیز در این گفتگو ضمن تاکید بر توقف فوری حملات به نوار غزه، برقراری آنش بس و بازگشایی معابر انتقال کمک های بشردوستانه به این منطقه، سیاست اسرائیل در کوچاندن اجباری ساکنان غزه را غیر ممکن و غیر قابل پذیرش خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала