اهمیت تاریخی سفر کنونی پوتین به چین

© Sputnik / Valeriy Sharifulin/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناس: سفر پوتین به چین از نظر تاریخی مهم است
کارشناس: سفر پوتین به چین از نظر تاریخی مهم است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
اشتراک
سفر کنونی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به چین که طی آن در سومین همایش "کمربند و جاده همکاری بین‌المللی" و گفت‌وگو با "شی جین پینگ" رئیس‌جمهور چین شرکت خواهد کرد، از اهمیت تاریخی برخوردار است.
وان چنگ‌چای مشاور ارشد انجمن چینی مطالعات روسیه، اروپای شرقی و آسیای مرکزی در این خصوص به اسپوتنیک توضیح داد.
همانطور که وانگ چنگ چای خاطرنشان کرد، این نوزدهمین سفر رهبر روسیه به چین است. این بار پوتین رهبری یک هیئت بزرگ دولتی را بر عهده دارد.
این کارشناس می گوید: همکاران روسی ما بر این باورند که علیرغم رسمی نبودن این دیدار، از اهمیت تاریخی برخوردار است. من یا این نقطه نظر موافقم. چرا اینطور فکر می کنم؟ اول اینکه چین به مناسبت دهمین سالگرد ابتکار کمربند و جاده، از پوتین به عنوان مهمان مهم و افتخاری دعوت کرد تا در این مجمع شرکت کند و در آن سخنرانی کند، پوتین با خوشحالی با این موضوع موافقت کرد. این نشان می‌دهد که طرف چینی اهمیت زیادی برای مشارکت روسیه در ساخت "یک کمربند، یک جاده" قائل است و رئیس‌جمهور پوتین به ساخت این پروژه اهمیت زیادی می‌دهد.
ده سال ابتکار چینیکمربند و جاده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
داده نمایی
ده سال ابتکار چینی"کمربند و جاده" + داده نمایی
به گفته این کارشناس، مشارکت فعال روسیه برای ساخت "یک کمربند، یک جاده" مهم است.
وان چنگ چای افزود: ثانیاً، سفر کنونی پوتین به پکن یکی دیگر از رویدادهای مهم در روابط دوجانبه در ادامه سفر شی جین پینگ رئیس جمهور چین (به روسیه) در ماه مارس سال جاری است که قطعا به توسعه باکیفیت روابط دوجانبه و تقویت همکاری بین کشورها در همه زمینه ها کمک خواهد کرد.
وی معتقد است که این بار در دیدار پوتین و شی جین پینگ، همکاری های عملی و مسائل مهم کنونی جهانی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و طرفین مانند گذشته در مورد موضوعات مورد بحث به اجماع خواهند رسید. به گفته این کارشناس، همکاری های اقتصادی دوجانبه بیشتر توسعه خواهد یافت.
علاوه بر این، همانطور که این کارشناس تاکید کرد، سفر پوتین در شرایطی انجام می شود که تغییرات شگرفی در ژئوپلیتیک در جهان رخ می دهد، بنابراین چین و روسیه قطعا هماهنگی و همکاری بین المللی را تقویت خواهند کرد و مشترکا برای ساختن دنیای جدید چند قطبی و منصفانه تلاش خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала