اطلاعات اسرائیل اعتراف کرد که به حماس اجازه حمله داده است

© AFP 2023 / Jack Guezاطلاعات اسرائیل اعتراف کرد که به حماس اجازه حمله داده است
اطلاعات اسرائیل اعتراف کرد که به حماس اجازه حمله داده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
اشتراک
رسانه ها می گویند که رئیس اطلاعات اسرائیل مسئولیت اجازه حمله به حماس را بر عهده گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تایمز اسرائیل، آهارون خلیوا، رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل، مسئولیت اجازه دادن به حمله حماس را بر عهده گرفت و اعتراف کرد که اطلاعات در انجام وظایف خود شکست خورده است.
خلیوا گفت: اداره اطلاعات نظامی تحت فرمان من در مورد حمله تروریستی حماس هشدار نداد. ما در وظیفه اصلی خود شکست خوردیم و من به عنوان رئیس اداره اطلاعات نظامی مسئولیت کامل اتفاقات رخ داده را بر عهده دارم.
رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل افزود که آنها تحقیقات لازم را انجام خواهند داد اما اکنون تنها وظیفه خود را دفع حملات می دانند.
یک روز پیش از آن، رونن بار، رئیس سرویس امنیت عمومی اسرائیل ، مسئولیت این واقعیت را بر عهده گرفت که سرویس‌های امنیتی نتوانستند از حمله حماس جلوگیری کنند.
اوضاع در خاورمیانه پس از آن که شبه نظامیان جنبش فلسطینی حماس در 7 اکتبر از نوار غزه وارد اسرائیل شدند، به شدت بدتر شد. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس می داند. اسرائیل محاصره کامل نوار غزه را اعلام کرد و حملات خود را به آن و مناطق خاصی از لبنان و سوریه آغاز کرد. درگیری ها در کرانه باختری نیز رخ می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала