اردن و مصر امکان پذیرش پناهجویان از نوار غزه را رد کردند

© AFP 2023 / Mahmud Hamsاردن و مصر امکان پذیرش پناهجویان از نوار غزه را رد کردند
اردن و مصر امکان پذیرش پناهجویان از نوار غزه را رد کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
اشتراک
ملک عبدالله دوم: اردن و مصر پناهجویان از نوار غزه را نمی پذیرند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری اردنی پترا، عبدالله دوم پادشاه اردن گفت: اردن و مصر نمی توانند آوارگان فلسطینی از نوار غزه را که اسرائیل می خواهد آنها را به زور از این منطقه خارج کند، بپذیرند.
او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان پس از دیدار در برلین خاطرنشان کرد: من نه تنها از طرف اردن، بلکه از طرف برادرانمان در مصر نیز قاطعانه صحبت می کنم: نه اردن و نه مصر قادر به پذیرش پناهندگان نخواهند بود، این وضعیت جنبه های بشردوستانه دارد که باید در سرزمین های فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن مورد توجه قرار گیرد.
پادشاه اردن در آغاز هفته جاری به کشورهای اتحادیه اروپا سفر کرد تا با آنها در مورد تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل گفتگو کند.
عبدالله دوم تاکید کرد که تلاش برای تحمیل وضعیت مربوط به آینده فلسطینی ها به کشورهای دیگر غیرممکن است.
پادشاه اردن گفت: همه وخامت اوضاع و چگونگی همکاری ما برای تنش زدایی و توقف خشونت را درک می کنند و باید به آینده فکر کنیم. خشونت باید متوقف شود و ما نمی توانیم همان چرخه خشونت را هر سال ادامه دهیم.
وی بر ضرورت یافتن "افق سیاسی که فلسطینی ها و اسرائیلی ها را متحد کند" تاکید کرد. او گفت که این به اعراب و اسرائیلی ها اجازه می دهد تا با هم کار کنند، "در غیر این صورت چرخه خشونت تا جایی ادامه خواهد داشت که دیگر نمی توانیم آن را تحمل کنیم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала