رئیس جمهور آذربایجان پرچم این کشور را در خانکندی به اهتزار در آورد

© Sputnik / Press service of the President of the Republic of Azerbaijan /  مراجعه به بانک تصاویر آذربایجان در اسرائیل نمایندگی تجاری و توریسم افتتاح می کند
آذربایجان در اسرائیل نمایندگی تجاری و توریسم افتتاح می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2023
اشتراک
رئیس جمهور آذربایجان با حضور در خانکندی پرچم این کشور را در این شهر به اهتزار در آورد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری دولتی آذرتاج، الهام علیف رئیس جمهوری آإربایجان پرچم این کشور را در خانکندی (استپاناکرت) به اهتزار در آورد.

در این خبر آمده است: "15 اکتبر الهام علیف رئیس جمهوری آذربایجان پرچم دولتی جمهوری آذربایجان را در شهر خانکندی به اهتزار در آورد".

همچنین گزارش شده است که علامت دولتی آذربایجان روی ساختمان شهرداری در مرکز این شهر نصب شده است.
این خبرگزاری افزوده است که علیف علاوه بر آن پرچم دولتی جمهوری آذربایجان را در شهر آگدر (مارداکرت) در نزدیکی خانکندی به اهتزار در آورده است.
واکنش روسیه به بیانیه نخست وزیر ارمنستان درباره محاصره نیروهای حافظ صلح  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2023
شکایت ارمنستان از آذربایجان در دادگاه سازمان ملل
در 19 سپتامبر، آذربایجان عملیات نظامی را در قره باغ آغاز کرد و آن را "اقدامات ضد تروریستی با ماهیت محلی" نامید. ایروان این اقدامات را تجاوز توصیف کرد و گفت که هیچ یگان ارمنی در قره باغ وجود ندارد. یک روز بعد، با میانجیگری نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی در مورد آتش بس حاصل شد؛ از جمله شرایط آتش بس، به ویژه خلع سلاح تشکیلات ارمنی مشخص شد.
در 21 سپتامبر، در شهر یولاخ آذربایجان، نشست نمایندگان ارامنه قره باغ با هیئت آذربایجان برگزار شد که به ادغام منطقه به جمهوری اختصاص داشت. وزارت دفاع روسیه در 22 سپتامبر اعلام کرد که تشکل های مسلح قره باغ تسلیم تسلیحات و تجهیزات نظامی تحت کنترل نیروهای حافظ صلح روسی را آغاز کردند.
حکمت حاجی اف دستیار رئیس جمهور آذربایجان در 22 سپتامبر گفت که ادغام ارامنه قره باغ در زندگی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آذربایجان دشوار خواهد بود و باید برای این واقعیت آماده بود که برخی تصمیم به ترک آن بگیرند. الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 25 سپتامبر، ابراز اطمینان کرد که روند ادغام مجدد موفقیت آمیز خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала