تهران در خصوص گسترش جنگ هشدار داد

© Photo / IRNAگفتگوی تلفنی رئیسی و مکرون
گفتگوی تلفنی رئیسی و مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2023
اشتراک
رئیس جمهور ایران در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود هشدار داد که اگر کشتار مردم غزه متوقف نشود، جنگ گسترش خواهد یافت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران روز یکشنبه با امانوئل مکرون همتای خود از فرانسه در خصوص بحران تشدید تنش ها بین نیروهای حماس و اسرائیل به گفتگو و رایزنی پرداخت.

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور ایران به نقل از رئیس جمهور ایران اظهار کرد: "دکتر رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی مکرون رئیس جمهور فرانسه تصریح کرد اگر جنایات رژیم صهیونیستی از جمله کشتار مردم و محاصره غزه، متوقف نشود وضعیت پیچیده می‌شود و صحنه توسعه می‌یابد".

Флаг Ирана на одной из улиц Тегерана - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2023
ایران در خصوص حمله زمینی به اسرائیل هشدار داد
هفته گذشته دولت فلسطین و بسیاری از کشورهای عربی بعد از آغاز بمباران وسیع نوار غزه اسرائیل را به تلاش برای اجبار خشونت آمیز فلسطینی ها جهت نقل مکان از نوار غزه به مصر و یا در داخل نوار غزه، کردند. اسرائیل در آستانه عملیات زمینی خود در این منطقه، به یک میلیون فلسطینی در شمال نوار غزه 24 ساعت فرصت داد تا به سمت جنوب نقل مکان کنند.
گفتنی است، صبح روز شنبه 7 اکتبراسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است. اسرائیل در مقیاس وسیع و همچنین با روش های نسبتاً بی رحمانه پاسخ می دهد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت در نوار غزه به حالت تعلیق درآمد.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала