ساکن نوار غزه: ما از گرسنگی می میریم، اما نمی شکنیم!

© AFP 2023 / Mahmud HamsПалестинцы показывают жестами "V" во время перемещения в более безопасные районы города Газа после израильских авиаударов
Палестинцы показывают жестами V во время перемещения в более безопасные районы города Газа после израильских авиаударов - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
اشتراک
ساکنان نوار غزه از وضعیت محاصره این منطقه سخن گفتند.
احمد محمد یکی از ساکنان نوار غزه در گفتگو با اسپوتنیک گفت: آب و برق در غزه به طور کامل قطع شده است، ما از فروشگاه هایی که هنوز در برخی مناطق فعال هستند نوشیدنی می خریم، آب آشامیدنی سالم به اندازه کافی وجود ندارد. برق وجود ندارد، بسیاری از مردم حتی نمی دانند که باید تخلیه شوند، زیرا در همه مناطق اعلامیه ها را نمی اندازند.
وی افزود: بسیاری از ساکنان غزه در شرایطی که اینترنت و برق ندارند، به اطلاعات مربوط به اینکه کجا و چگونه باید از شهر خارج شوند، دسترسی ندارند. بسیاری از آنها به سادگی جایی برای رفتن ندارند، 2.5 میلیون نفر نمی توانند در کوتاه ترین زمان ممکن خانه هایشان را ترک کنند، بستگان بیمار و سالمندانشان را ترک کنند، هیچ کس نمی داند که چه اتفاقی خواهد افتاد.
حکمت المصری، یکی دیگری از ساکنان نوار غزه درباره وضعیت فاجعه بار بیمارستان های غزه به اسپوتنیک گفت:
بیمارستان "العوردونی" با تمام تجهیزات خود نوار غزه را ترک خواهد کرد، هرچند که در اینجا بسیار مورد نیاز است. بیمارستان های "بیت حانون" و "الدره" کار خود را متوقف کرده اند.
وخامت شدید اوضاع در نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2023
اظهارنظر سیمورهرش پیرامون حمله زمینی احتمالی اسرائیل به نوار غزه
بیمارستان "العوده" روز قبل اخطاری دریافت کرد که فوراً تخلیه شود زیرا بمباران می شود. بیمارستان مرکزی "الشفا" همچنان به کار خود ادامه می دهد، اما به قدری پر شده که مجروحین را روی زمین می گذارند.
خبرنگار اسپوتنیک از حکمت المصری پرسید آیا آنها کمک های بشردوستانه می آورند؟
وی در جواب گفت: ما از گرسنگی می میریم، اما نمی شکنیم.
روان الکاتری، ساکن نوار غزه به اسپوتنیک گفت: شب گذشته اسرائیل اعلام کرد که ممکن است کریدورهای امنی را به سمت جنوب نوار غزه باز کند و شهروندان خارجی را تخلیه کند. اسرائیلی ها تمام شب غیرنظامیان را بمباران کردند. آنها به خودروهایی که در حال حرکت به سمت جنوب بودند شلیک کردند. کامیون ها به انبوهی از فلز تبدیل شدند. خانواده های زیادی مردند که حتی شناسایی برخی از آنها غیرممکن بود. یعنی هیچ نجاتی برای ما وجود ندارد. بی معنی است که خانه های خود را ترک کرده و به جنوب برویم... من حتی نمی توانم تصور کنم که فلسطینی ها همانطور که اسرائیلی ها آرزوی آن را دارند به سینا بروند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала